کد خبر: روند-افزایشی-بیماران-بستری-مبتلا-به-کو
۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل ازوبدا، دکتر شاپور بدیعی در حاشیه نشست کمیته علمی کووید-19 با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 390 بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری هستند خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت تمامی مراکز درمانی، تراکم در یک مرکز درمانی کاهش یافته است به گونه ای که در حال حاضر 240 بیمار کرونایی در بیمارستان امام رضا(ع) بستری است و نشان از کاهش 50 درصدی بستری در این مرکز درمانی نسبت به "پیک دوم" دارد.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از مسئولان مراکز درمانی غیر دانشگاهی از جمله سازمان تامین اجتماعی، ارتش، سپاه و بخش خصوصی و خیریه اظهار کرد: همکاری تمامی مراکز درمانی در این مرحله موجب کاهش تراکم بستری در یک مرکز درمانی شده است و خدمات به بیماران غیر کرونایی نیز در تمامی مراکز به شکل مطلوبی در حال ارائه است.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده میزان فوتی های ناشی از کرونا نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه کاهش یافته است تصریح کرد: تمامی موارد مرگ و میر مشکوک و یا قطعی کرونا در کمیته ای که به همین منظور در معاونت درمان تشکیل شده است مورد بررسی قرار می گیرد تا با بررسی دقیق آن، آمارهای مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش یابد.

دکتر بدیعی با اشاره به اینکه با اجرای برنامه نظام ارجاع و سطح بندی و استفاده از ظرفیت درمانگاه های بخش خصوصی در سطوح یک و دو میزان مراجعه سرپایی به مراکز درمانی نیز کاهش یافته است خاطر نشان کرد: در حال حاضر در کنار 21 مرکز خدمات جامع سلامت 16 ساعته،  140 درمانگاه بخش خصوصی در مناطق مختلف شهر مشهد به بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا در سطح یک خدمات ارائه می دهند که این امر نقش موثری در کاهش مراجعه مستقیم بیماران به اورژانس بیمارستان ها داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه 541 بیمار در درمانگاه های خصوصی ارائه دهنده خدمات سطح یک ویزیت و مورد بررسی قرار می گیرند تصریح کرد: در صورت نیاز بیماران به خدمات تشخیصی و درمانی بیشتر، به 19 مرکز سطح دو ارجاع داده می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: همکاری درمانگاه های بخش خصوصی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجب افزایش دسترسی بیماران به خدمات سطح یک به ویژه در مناطق حاشیه شهر مشهد شده است.

دکتر بدیعی افزود: در هفته گذشته جمعی از کارشناسان و مسئولان وزارت بهداشت از برنامه نظام ارجاع و سطح بندی بیماران کووید-19 بازدید کردند و قرار شد این طرح به صورت ملی در تمامی استان های کشور اجرایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha