کد خبر: روند-بیماری-کرونا-در-سطح-کشور-نزولی-است
۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی اکنون تمام اروپا را دربرگرفته است و باعث شده موجی از وحشت و نگرانی در سطح این کشورها ایجاد شود، عنوان کرد: از آنجایی که این ویروس تنفسی بوده ممکن است به هرجایی سرایت کرده و کشورهای بیشتری را درگیر کند؛ اکنون اخباری وجود دارد که نشان می دهد این ویروس در ترکیه هم شیوع پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا کنترل مرزهای هوایی، دریایی و و زمینی را باید بسیار دقیق رصد کنیم تا از ورود این ویروس به کشور جلوگیری کنیم؛ چه این ویروس جهش یافته از خارج وارد کشور شود و چه ویروس داخلی دچار جهش شود در هر صورت حتما نیاز است، دستورالعملهای بهداشتی رعایت شوند.

دکتر رییسی با تاکید بر رعایت پروتکل ها همچون فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضرورت اجتناب از حضور در دورهمی ها و تجمعات، گفت: خوشبختانه مردم و مسئولان در مناسبت های مختلفی که در گذشته داشتیم دستورالعمل ها را با دقت رعایت کردند و امیدواریم این روند در مناسبت های آینده هم که در پیش داریم، ادامه داشته باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به بالای 86 درصد رسیده است، اظهار کرد: آمار کنونی نشان دهنده این است که مردم چنین سبک زندگی را پذیرفته و دستورالعملها را جدی می گیرند؛ باید بدانیم که این نوع سبک زندگی تنها راه مقابله با این ویروس است.

وی ادامه داد: خوشبختانه روند بیماری کرونا در سطح کشور نزولی است و میزان بستری بیمارستان ها نسبت به 5 تا 6 هفته گذشته تقریبا به یک چهارم و مرگ و میرها به کمتر از یک سوم کاهش یافته است که این آمار بسیار درخشان نتیجه زحمات  همه عزیزانی است که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

دکتر رییسی با اشاره به اینکه پیک سوم بیماری در استان مازندران آغاز شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین اکثر شهرهای استان درگیر بیماری هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: اکنون 4 شهر سوادکوه شمالی، ساری، آمل و رامسر در استان مازندران تنها شهرهای قرمز کشور هستند که حتما نیاز است در این شهرها مراقبت بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون در کشور؛ 401 شهر زرد و 43 شهر با وضعیت نارنجی بوده که 15 تا 18 شهر نارنجی مربوط به استان مازندران هستند. شهر لاهیجان در استان گیلان و همه شهرهای استان مازندارن نیاز به مراقبت بیشتری دارند که امیدواریم با همکاری خوبی که مردم دارند این موج را هم کنترل کنیم.

دکتر رییسی تاکید کرد: با توجه به تغییر شرایط از رنگ نارجی به زرد مردم توجه داشته باشند که کوچکترین غفلت شرایط را تغییر خواهد داد؛ ویروس بسیار قابل سرایت است و اگر دستورالعملها به درستی رعایت نشوند، ممکن است گرفتار موج بعدی شویم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از مردم، مسئولان، نهادها، کادر  بهداشت و درمان طی 10 تا 11 ماه گذشته، عنوان کرد: تشکر ویژ ‌ای هم از کسبه و اصناف داریم که در این مدت علی رغم فشارهای اقتصادی که وجود دارد با ما همکاری و محدودیت ها را رعایت کردند.

وی یادآور شد: همه باید دستورالعملها را رعایت کنیم؛ اگر رنگ شهرهای زرد که اکنون فعالیت کسبه در آنها آزاد است به نارنجی تغییر کند، مجبوریم دوباره محدودیت ها را برگردانیم و ممکن است شاهد موج بعدی بیماری در بهمن و اسفندماه باشیم.

دکتر رییسی به چگونگی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور اشاره و بیان کرد: این طرح با قدرت در کشور اجرا می شود و در این راستا همکاری بسیار خوبی را از سوی بسیج، نیروهای مسلح، هلال احمر شاهد هستیم. در دوران کنونی همه سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت کار بزرگی را رقم می زنند و جای افتخار دارد که این حرکت عظیم مردمی سازمان دهی شده در مقابله با کرونا می تواند در بهبود شرایط موجود موثر باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: ان شاالله خبرهای تکمیلی درباره دستاوردهای این طرح را در هفته های آینده به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha