کد خبر: سیل-و-کولاک-در-۱۹-استان-امدادرسانی-به-ح
۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۲

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر،مهدی ولی پور با اشاره به گزارش عملیات امداد و نجات در حوادث جوی ۴۸ساعت گذشته، گفت: 19 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، هرمزگان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده است.

وی افزود:در این مدت در  ۹۳ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین  و ۲۹ محور کوهستانی به ۴هزار و ۸۵۷نفر امدادرسانی شده است که از این تعداد ۴هزار و ۶۴۰نفر در سیل و ابگرفتگی و ۲۱۷نفر در برف و کولاک از خدمات امدادی لازم بهره مند شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه ۳۲۴ نفر در ۴۸ساعت گذشته از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شدند، تاکید کرد: از این تعداد  ۲۵۳نفر در استانهای متاثر از سیل و آبگرفتگی نیازمند اسکان بودند و ۷۱ نفر هم در مناطق متاثر از برف و‌کولاک به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

وی به انتقال ۱۹نفر به مناطق امن اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه بر اثر حوادث جوی در مجموع 9 نفر شامل 6 نفر در هرمزگان، ۲نفر در بوشهر و یک نفر در گیلان جان خود را از دست دادند.

ولی پور درباره تخلیه آب از منازل مسکونی و رهاسازی خودرو از سیل و کولاک، گفت: ۱۲۳واحد مسکونی از آب تخلیه و ۳۱دستگاه خودرو از آب و گل و لای و ۳۶دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی شد.

وی با اشاره به فعالیت ۶۸۴ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۷۵ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به هموطنان، خاطرنشان کرد: ۵۹ دستگاه چادر، یک هزار و ۳۸۴تخته پتو، ۶۵۴تخته موکت، ۳هزار و ۵۱۸کیلوگرم، ۳۸۱بسته غذایی، یک هزار و ۵۲۱قوطی انواع کنسرو، یک هزار و ۵۶۵کیلوگرم برنج، ۲۴۸کیلوگرم قند و شکر و  ۹۳۸کیلوگرم حبوبات میان متاثران توزیع شد و امدادرسانی در بوشهر، هرمزگان و فارس ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha