کد خبر: شناسایی-موارد-جدید-ابتلا-به-کرونا-در-چ-2
۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۸

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از آناتولی،کمیسیون ملی بهداشت چین امروز سه‌شنبه طی گزارشی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 10 فرد مبتلا به ویروس جدید کرونا «کووید-19» که همه آنان منشا خارجی داشتند در کشور شناسایی شدند.

هیچ مورد جدید مرگ ناشی از کووید-19 طی این مدت در چین ثبت نشده است. تاکنون 80 هزار و 208 نفر در این کشور از این بیماری بهبود یافته‌اند.

از ابتدای شیوع این بیماری همه‌گیر در چین تاکنون 85 هزار و 58 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. در مجموع 4 هزار و 634 بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست داده‌اند.

طی دو هفته اخیر کلیه موارد جدید ابتلا به کرونا منشا خارجی داشته و هیچ موردی در داخل چین شناسایی نشده است.

آموزش حضوری از امروز در کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه چین آغاز شد. پیش از این 75 درصد از دانش آموزان به صورت مرحله‌ای به مدارس بازگشته بودند.

- هنگ کنگ

بنا به اعلام مرکز حفاظت درمانی هنگ‌کنگ طی 24 ساعت گذشته 9 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده و هیچ مورد مرگ ثبت نشده است.

شمار موارد ابتلا به کرونا در هنگ‌کنگ 4 هزار و 811 تن و تعداد قربانیان این ویروس نیز 89 اعلام شده است.

از امروز غربالگری نزدیک به نیم میلیون شهروند به طور داوطلبانه در بیش از 100 مرکز در مناطق مختلف شهر آغاز شد. هدف این برنامه شکستن زنجیره گسترش با شناسایی افراد ناقل حتی بدون علائم کرونا است.

- کره جنوبی

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی نیز اعلام کرد: 235 مورد جدید ابتلا به کووید-19 طی شبانه‌روز گذشته شناسایی شده که 13 مورد آن‌ منشا خارجی داشت.

براساس این گزارش، شمار قربانیان کرونا در کره جنوبی به 324 نفر افزایش یافته است.شمار موارد ابتلا به کرونا در کره جنوبی به 20 هزار و 182 نفر رسیده است. همچنین تاکنون 15 هزار و 198 بیمار کرونایی در کره جنوبی بهبود یافته‌اند.

طی هفته‌های اخیر، شهر سئول و استان جیونگی که در همسایگی پایتخت قرار دارد کانون گسترش ویروس کرونا در کره جنوبی بوده‌اند.

وزارت بهداشت کره جنوبی برای کاهش سرعت شیوع ویروس در سئول تا 9 سپتامبر ساعات کاری رستوران‌ها را از ساعت 21.00 تا 05.00 به جز خدمات فروش بسته‌بندی ممنوع اعلام کرد.

همچنین سالن‌های ورزشی سرپوشیده به طور موقت در سئول بسته و پذیرش بازدید کنندگان در خانه‌های سالمندان متوقف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha