کد خبر: شکوه-تاریخی-کتاب-در-ایران-را-احیا-کنیم
۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران،  محسن جوادی در گفت و گو با با اشاره به اهمیت هفته کتاب و فعالیت ها و برنامه های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در این هفته، اظهار داشت: کتاب سرمایه تمدن اسلامی و ایرانی ما است و تمدن ما با کتاب شناخته می شود. اگر در جایی از تاریخ به بزرگی از ما یاد می شود با کتاب بوده است و اگر بار دیگر بخواهیم آن بزرگی و جایگاه را داشته باشیم، باید کتاب را با توجه بیشتر به آن و برگزاری چنین برنامه هایی رونق بدهیم.

معاون امور فرهنگی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: در این زمینه ضروری است در جست و جوی راه هایی باشیم که می‌تواند موجب منزلت و بزرگی جایگاه کتاب شود و این مهم می تواند از طریق ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، اعتلای نقش کتاب در جامعه و احترام به مولفان و نویسندگان کتاب، به دست آید. با یافتن چنین راه‌هایی می توانیم شکوه تاریخی کتاب در ایران  را احیا کنیم.

وی افزود: همچنین لازم است کتاب در سیستم آموزشی و اداری ما جایگاه مناسبی پیدا کند و به آن احترام گذاشته شود. وقتی یک مدیری کتاب بخواند به طور قطع کارمندان او هم کتاب می خوانند. وقتی در یک سیستم اداری به کتاب ارزش و بها داده شود این بها و ارزش از سوی بقیه کارکنان آن مجموعه هم صورت می گیرد. در خانواده ها هم به همین صورت است و پدر خانواده می تواند نقش مهمی در علاقه ‌مندی اعضای خانواده به کتاب و مطالعه آن داشته باشد.

 محسن جوادی با بیان این که گام اول برای رونق بخشی به حوزه کتاب باید توسط کسانی برداشته شود که علاقه مند به ترویج کتاب هستند، گفت: با چنین کارهایی می توانیم به حوزه کتاب و کتابخوانی رونق ببخشیم و شاهد جایگاه بهتری برای کتاب باشیم.

  بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha