کد خبر: صعود-پورتو-۱۰-نفره-مقابل-یوونتوس
۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۱۷
صعود پورتو ۱۰ نفره مقابل یوونتوس

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سلامت در دیدار برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پورتو میهمان یوونتوس بود و با نتیجه 3 بر 2 متحمل شکست شد اما به دلیل قانون گل زده در خانه حریف در نهایت به دور بعد صعود کرد.

در دور رفت پورتو دو بر یک پیروز شده بود و یوونتوس هم در 90 دقیقه دور برگشت دو بر یک پیروز شد تا کار به وقت های اضافه کشیده شود، در این وقت ها هم در نهایت نتیجه بازی 3 بر 2 به سود یووه شد و با وجود تساوی 4 - 4 در دو دیدار رفت و برگشت، پورتو به دلیل گل زده در خانه حریف راهی دور بعد شد.

گل های این بازی را اولیویرا در دقایق 19 و 115 برای پورتو به ثمر رساند و برای یوونتوس هم کیه زا 49 و 63 و ربیوت 117 گلزنی کردند.

در این دیدار مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و بر روی گل اول بازی برای پورتو موفق به گرفتن یک پنالتی شد.

وی در نیمه دوم به دلیل اینکه در موقعیت آفساید پس از سوت داور اقدام به زدن ضربه به توپ کرد، با کارت زرد دوم و اخراج در دقیقه 54 شد تا پورتو 10 نفره به ادامه کار بپردازند.

در دیگر دیدار بورسیا دورتموند میزبان سویا بود و این دیدار هم با تساوی دو بر دو خاتمه یافت اما زنبورها به دلیل پیروزی در دور رفت، در نهایت با نتیجه 5 بر 4 به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

ارلینگ هالند ستاره نروژی تیم فوتبال دورتموند که در پیروزی 3 بر 2 تیمش در دور رفت دو گل زده بود، در بازی برگشت هم این کار را تکرار کرد. او گل‌های خود را در دقایق 35 و 54 (پنالتی) به ثمر رساند. برای سویا هم یوسف النصیری دو بار در دقایق 68 (پنالتی) و 6+90 گلزنی کرد. به این ترتیب دورتموند با وجود توقف در خانه به لطف پیروزی بازی رفت و با نتیجه 5 بر 4 در مجموع دو بازی رفت و برگشت پیروز شد و به‌عنوان اولین تیم جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کرد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha