کد خبر: طعنه-تلخ-باخ-به-خودمحوری-در-ورزش-اروپا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۷:۲۸
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت هرچند باخ به اشخاصی که پشت این اقدام شورشی بودند اشاره ای نداشت، اما در مورد اینکه پیام وی در کنگره یوفا در مونترو خطاب به چه کسی بود، تردید زیادی ایجاد نکرد. دوازده باشگاه فوتبال که نیمی از آنها از لیگ برتر انگلیس می آیند سوپرلیگ را با اعتراض گسترده یوفا، فیفا ، سایر باشگاه ها و هواداران در سراسر جهان آغاز کلید زده اند. این واکنش آنچنان جدی بود که هر شش طرف انگلیسی از جمله منچستر یونایتد ، لیورپول ، چلسی ، منچسترسیتی ، تاتنهام هاتسپر و آرسنال اکنون کنار کشیده اند و پروژه سوپرلیگ در آستانه ویرانی قرارگرفته است. براساس این برنامه ها ، 15 "باشگاه موسس" در لیگ اواسط هفته ، که توسط بانک سرمایه گذاری JP Morgan با مبلغ 3.5 میلیارد یورو (3 میلیارد پوند / 4.2 میلیارد دلار) تأمین مالی می شود ، موقعیت خود را تثبیت می کردند.
همه افراد درگیر در این رویداد ساختگی اروپایی با ممنوعیت های مسابقاتی از سوی UEFA و FIFA تهدید شده اند و مقامات عالی رتبه هشدار دادند که ممکن است از زمان مسابقات قهرمانی اروپا در سالجاری اجرا گردد. باخ پیش از عقب نشینی تیمهای فوتبال اروپا از تصمیم خود اظهارداشت که مدل ورزشی اروپا در معرض تهدید "یک رویکرد صرفاً سودآورانه" است که ارزش های اجتماعی ورزش و نیازهای واقعی در جهان پس از کرونا را نادیده می گیرد.
باخ افزود: "در این محیط قطبی ، منافع شخصی و نخوت در حال واگذاری جای خود به همبستگی ، ارزشهای مشترک و قوانین رایج است. این درسی است برای همه و برای سازمانهای ورزشی. اگر به همه چیز از منظر تجارت نگاه شود ، رسالت اجتماعی ورزش از بین می رود." جیانی اینفانتینو ، رئیس فیفا نیز در سخنرانی خود در کنگره یوفا از 12 باشگاه موسس سوپرلیگ انتقاد کرد و هشدار داد که اگر به این جدایی بحث برانگیز ادامه دهند "باید با عواقب انتخابی خود ادامه دهند".اتحادیه 55 عضوی یوفا نیز به اتفاق آرا اعلامیه ای را محکومیت آغاز سوپرلیگ صادرکرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha