کد خبر: عده-ای-نسبت-به-انتخابات-نظام-پزشکی-بی‌
۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶
عده‌ای نسبت به انتخابات نظام پزشکی بی‌تفاوت هستند

علی اکبر زینانلو فوق تخصص قلب کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: هدف بنده از شرکت در این انتخابات ارتقای هویت و جایگاه جامعه پزشکی بر اساس قانون نظام پزشکی است.

وی افزود: هدف دیگر پاسخگو کردن، سالم سازی و شفاف سازی اقدامات و عملکرد نظام پزشکی در مقابل حجم عظیمی از اعضای جامعه پزشکی سراسر کشور است.

کاندید هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: پیگیری مطالبات قانونی و حمایت از فارغ التحصیلان و دستیاران جوان و پزشکان عمومی از برنامه های مهم این دوره سازمان نظام پزشکی خواهد بود.

دکتر زینانلو با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک تحول در سازمان نظام پزشکی هستیم، تصریح کرد: چالش و مشکلاتی در سازمان نظام پزشکی وجود دارد که باید نسبت به رفع آنها اقداماتی انجام شود.

وی با اشاره به اهداف و برنامه این دوره سازمان نظام پزشکی گفت: استفاده از ظرفیت های عظیم فکری و تجربه جامعه پزشکی است. عده ای نسبت به انتخابات نظام پزشکی بی تفاوت هستند و علت آن هم مشخص نبودن جایگاه سازمان نظام پزشکی در کشور است.

کاندید هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: بر اساس قانون، سازمان نظام پزشکی در حوزه آموزش پزشکی، تعرفه گذاری، حمایت از فارغ التحصیلان در بحث شغل و رفاه و همچنین در خصوص توزیع جامعه پزشکی در کشور برای ارائه خدمات وظیفه تعیین کرده است اما سازمان نظام پزشکی تاکنون وارد ظرفیت هایی که قانون برای این سازمان مشخص کرده نشده است.

دکتر زینانلو ادامه داد: سازمان نظام پزشکی در حوزه سلامت مردم نقش دارد و می تواند در مسائل اجتماعی و فرهنگی هم بسیار کمک کننده باشد. همچنین می تواند در کنار دولت و مجلس اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دهد.

وی بیان داشت: به دنبال ایجاد بستری مناسب برای اخذ نذرات و پیشنهادات هستیم تا بتوانیم شاهد یک تصمیم گیری مشارکت جویانه در سازمان نظام پزشکی باشیم./

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha