کد خبر: عمل-جراحی-زیبایی-و-اصطلاحات-مرتبط
۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۶
عمل جراحی زیبایی و اصطلاحات مرتبط

انجام عمل جراحی زیبایی

جراحی زیبایی یا جراحی پلاستیک باید توسط شخصی که اولا مدرک دکتری در رشته پزشکی را اخذ نموده و پس از گذراندن یک دوره تخصصی در رشته جراحی عمومی و کسب مدرک این دوره نسبت به اخذ مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک موفق بوده، اقدام نمائید. بنابراین برای انتخاب جراح پلاستیک خود باید دقت نمائید که پزشک مربوطه چنین مراحل پیچیده و تخصصی ای را در دوره های مربوطه گذرانده تا بتواند موفقیت عمل جراحی زیبایی را تضمین نماید. جراحی زیبایی از دیرباز مورد علاقه و توجه بسیاری از مردم بوده (Culture of cosmetic surgery) و تا به امروز دستخوش تغییرات وسیعی در سبک و روش جراحی شده است.

اصطلاحات متداول در عمل جراحی زیبایی

مناطق بسیاری در صورت و بدن وجود دارند که برخی از این نواحی یا به صورت مادرزادی دچار نقص یا بدشکلی می باشند، یا در اثر ضربات و یا نوع غلط سبک زندگی دچار تغییرات ظاهری شده اند. از انواع نقص های مادر زادی می توان به شکاف کام و لب اشاره نمود که باید حتما نسبت به عمل جراحی زیبایی و ساختاری این ناحیه اقدام نمود. اما برخی از بدشکلی های صورت و بدن به دلیل شیوه غلط زندگی اتفاق می افتد که بهتر و شایسته تر آن است که بدون سپرده شدن به تیغ عمل جراحی زیبایی و با در پیش گرفتن یک شیوه صحیح در برنامه زندگی، نسبت به بهبود وضعیت ظاهری آن اقدام نمود. وجود چاقی های موضعی و یا پوست هایی با ظاهر خسته و کدر از این موارد می باشند اما برخی از جراحی های زیبایی تا حد بسیار زیادی زائد بوده و افراد باید نسبت به انجام آن حساس باشند و بهتر است از انجام چنین اعمالی بپرهیزند. مانند انواع تزریقات حجم دهنده به زیر پوست صورت یا بدن که اتفاقاً تاثیر این تزریقات موقت بوده و باید هر چند ماه یکبار مجدداً انجام شوند. اصطلاحات متداولی برای انواع عمل جراحی زیبایی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها پرداخته و چگونگی انجام این جراحی ها را به اختصار بیان می نمائیم.

رینو پلاستی یا عمل زیبایی بینی

رینوپلاستی یکی از معروف ترین و همچنین محبوب ترین نوع عمل جراحی زیبایی بوده و با تراش غضروف و استخوان بینی می تواند شکل و ظاهر بهتری به فرم بینی افراد بدهد. این جراحی زیبایی هم می تواند توسط متخصص گوش و حلق و بینی انجام شده و یا توسط یک جراح پلاستیک انجام شود.

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی عملی است که به دلیل افتادگی در ناحیه پلک انجام می شود، در عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی نسبت به برگرداندن علائم پیری در پلک پایین و بالا اقدام شده و چربی اضافی در این نواحی برداشته می شود، همچنین پوست های افتاده و آویزان نیز برداشته شده و در نتیجه پوست در این نواحی صاف و بدون چروک خواهد شد. این عمل جراحی زیبایی یکی از حساس ترین عمل ها بوده و باید توسط جراح متخصص زیبایی این ناحیه انجام شود. عمل جراحی زیبایی

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک

ابدومینوپلاستی از سخت ترین انواع عمل جراحی زیبایی در ناحیه شکم است که جراح در این عمل، چربی های اضافی در این ناحیه را تخلیه کرده و پوست شل و آویزان را نیز بر می‌دارد. این نوع عمل جراحی زیبایی می تواند برای افرادی انجام شود که به بیماریهای خطرناکی همچون بیماری قلبی، دیابت و یا آسم مبتلا نباشند و در صورت ابتلا به این نوع بیماریها، نباید این عمل بر روی آنها انجام شود. همچنین بیمار قصد بارداری در آینده را نداشته و دارای سابقه بارداری و زایمان های متعدد نباشد.

لیزر لیپولیز

این عمل جراحی زیبایی به وسیله دستگاه لیزر لیپولیز و در کنار آن ساکشن چربی انجام شده و در ابتدا چربی های موضعی توسط لیزر به حالت مایع در آمده و در مرحله بعدی توسط ساکشن مخصوص، خارج می شوند. این عمل زیبایی در نواحی مختلفی از بدن مانند شکم، ران، پهلو، بازو انجام شده و تشخیص کاندید بودن برای این جراحی زیبایی باید مستقیما توسط پزشک مربوطه انجام شود. این نوع از جراحی زیبایی به پیکر تراشی نیز معروف می باشد.

لیفت باسن

این عمل جراحی زیبایی به منظور بالا بردن باسن هایی که دچار افتادگی پوست و یا چاقی موضعی می باشند توسط جراح زیبایی انجام می شود. شل شدگی پوست در این ناحیه و وجود سلولیت و همچنین پوست اضافی افتاده در این ناحیه می تواند در این جراحی زیبایی درمان شوند.

بزرگ کردن سینه یا برست آگمنتیشن

این عمل جراحی زیبایی به وسیله قرار دادن پروتزهای مخصوص در ناحیه سینه انجام شده و به این وسیله به ایجاد حجم دلخواه در این ناحیه اقدام می شود. پروتزهای مخصوص در این جراحی زیبایی می توانند از انواع پروتزهای آب نمکی، پروتزهای سیلیکونی و یا پروتزهای ژله ای شکل دهنده باشند که تشخیص انتخاب هر یک از این پروتزها، بر عهده جراح مربوطه می باشد.

بالا بردن سینه یا برست لیفت

این عمل جراحی زیبایی مخصوص افرادی است که در ناحیه سینه دچار افتادگی یا شلی پوست شده اند، اگر نوع افتادگی در این ناحیه بیش از حد نرمال نباشد این افراد می توانند کاندید خوبی برای لیفت سینه محسوب شوند.

کاشت مو

کاشت مو به دو روش fit یا fut انجام شده که اولی به صورت تار به تار و با برداشتن فولیکول مو از پشت سر و کاشت آن در جلوی سر انجام می شود و در روش دوم بافتی مستطیل شکل را از پشت سر گرفته و پس از برش خوردن و تبدیل به قطعاتی کوچک و ریز شدن در جلوی سر کاشت می نمائیم. روش اول با عنوان روش غیر جراحی و روش دوم با عنوان روش جراحی کاشت مو خوانده می شوند. از دیگر انواع این جراحی زیبایی می توان به کاشت ابرو اشاره نمود که در جهت خواب ابروها انجام می شود.

جراحی زیبایی تزریق چانه

لیفت ابرو و لیفت صورت

این عمل جراحی زیبایی به منظور رفع چین و چروک های پیشانی و خطوط اخم و همچنین بالا بردن ابروها انجام می شود، همچنین می تواند اثر مطلوبی بر افتادگی در پلک های بالایی بگذارد. لیفت صورت نیز با ایجاد برش هایی در نزدیکی گوش و یا در میان موهای سر به جمع کردن و کشیدن پوست صورت اقدام می شود. این عمل جراحی زیبایی می تواند سن افراد را بین 5 الی 10 سال جوان تر نشان دهد.

تزریق چانه یا پروتز چانه

بسیاری از افراد به دلیل تو رفتگی چانه و یا چانه هایی کوچک و تخت می توانند با تزریق هیالورونیک اسید به چانه و یا قرار دادن پروتز مخصوص در چانه توسط جراح زیبایی، به ایجاد فرم دلخواه در این ناحیه اقدام نمایند.

رفع غبغب

این عمل جراحی زیبایی نیز می تواند به وسیله ایجاد برش هایی در نزدیکی گوش و چانه و برداشتن پوست و چربی اضافه انجام شود. روش دیگر نیز می تواند انجام لیزر لیپوساکشن در ناحیه غبغب باشد.

انجام تزریقات زیبایی

برخی از اعمال زیبایی می تواند به صورت سرپایی و با ایجاد بی حسی موضعی در نواحی مختلف صورت انجام پذیرد که انواع تزریقات زیبایی پوستی از این دسته اند. این تزریقات به منظور ایجاد حجم و یا از بین بردن چروک های پوستی انجام می شود، در ادامه به بررسی معروف ترین تزریق هایی که به منظور زیبایی در میان مردم رواج دارد می پردازیم:
  • تزریق هیالورونیک اسید هیالورونیک اسید یک ماده رطوبت ساز طبیعی است که به وفور در بدن انسان موجود می باشد، شکل شبیه سازی شده آن در دنیای پزشکی برای حجم دادن به نواحی مختلف صورت مانند لب، خط اخم و خط خنده مورد استفاده قرار می گیرد. بسته به برند این ماده می توان بر روی ماندگاری آن به مدت 4 تا 8 ماه و در مواردی بیشتر حساب نمود.
  • تزریق بوتاکس در نواحی پیشانی با تزریق بوتاکس می توان در نواحی اطراف چشم، ابرو و پیشانی نسبت به ایجاد فلج موقت در عضلات این نواحی اقدام نموده و برای مدت زمانی موقت قابلیت انقباض این ماهیچه ها را از بین برد و به این ترتیب از ایجاد چین و چروک در این نواحی جلوگیری نمود.
  • تزریق چربی در بعضی موارد و به تشخیص جراح یا پزشک مربوطه می توان مقداری از چربی طبیعی را از ناحیه ای مانند چربی شکم یا ران گرفته و به ناحیه ای در پوست صورت مانند گونه ها تزریق نمود. تزریق چربی در ناحیه هایی از صورت که متحرک می باشند مانند خط خنده یا خط اخم، نمی تواند ماندگار باشد و بنابراین در این نواحی انجام نمی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha