کد خبر: فراوانی-کالا-و-تامین-بی-وقفه-اقلام-در-با
۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۰۲

به گزارش  گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، جعفر سرقینی در حاشیه جلسه هیات دولت و در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: بر اساس آمار ۴ ماهه اول 99، میانگین رشد صنعت حدود ۹ درصد بوده است و این موفقیت علیرغم همه محدودیت‌های ناشی از تشدید تحریم ها و شیوع کرونا در کشور بوده و حتماً طبق برنامه، افزایش تولید را در بخش های مختلف ادامه خواهیم داد.

وی افزود: در همین راستا امسال و همسو با جهش تولید، توسعه واحدهای صنعتی به خصوص واحدهای مهم و پیشران صنعتی نیز ادامه می‌یابد.

سرقینی اعلام کرد: افزایش تولیدات خودرویی کشور نیز ادامه می یابد و همچنین تولید فولاد و سایر فلزات اساسی نیز بر اساس برنامه تدوین شده حتماً عملیاتی خواهد شد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: فراوانی کالاهای اساسی و تامین مایحتاج ضروری مردم به عنوان یکی دیگر از محورهای فعالیت وزارت صمت در دستور کار این وزارتخانه است و این برنامه در راستای ایجاد امنیت روانی در جامعه و مصرف کنندگان با پیگیری های جدی دنبال خواهد شد.

سرقینی گفت: طبق آمار و گزارشات موجود ذخایر کالاهای اساسی و استراتژیک در کشور به میزان مناسبی بوده و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین در خصوص تولید و تامین ماسک مورد نیاز مردم به عنوان کالای مرتبط با سلامتی آنها، توضیح داد: تصمیمات ویژه‌ای در خصوص روند تولید و توزیع ماسک گرفته شده که تا دو سه هفته آینده اثرات خود نشان می دهد و سعی می شود تا هم فراوانی و هم کاهش قیمت در مورد این کالا اتفاق بیفتد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد تغییرات قیمتی فولاد در کشور نیز گفت: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده که امروز ابلاغ می‌شود، از امروز تنها واحدهایی می توانند صادرات فولاد انجام دهند که کف عرضه در داخل را به خوبی رعایت کنند.

سرقینی تاکید کرد: تامین مواد اولیه تولید داخل، در اولویت وزارت صنعت است و اینکه فولاد تولیدی کشورمان، واحدهای صنعتی سایر کشورها رونق دهد هنری نیست و باید در گام نخست تولیدات فولادی صنایع داخلی را رونق دهند و مازاد تولید نیز می تواند صادر شود.

وی گفت: با تحقق اهداف مدنظر این تصمیم فراوانی عرضه فولاد در داخل کشور اتفاق می افتد و حتماً به تعادل قیمتی فولاد نیز منجر خواهد شد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تصریح کرد: جهش تولید یکی از وظایف اصلی وزارت صمت است که البته یکایک همکاران بنده به این امر اعتقاد راسخ دارند و محور اصلی فعالیت‌های ما بوده و اعداد و ارقام گزارشات ۴ ماهه اول سال نیز موید این نکته است که تولید از اهداف تعیین شده عقب نیست و با قدرت به راه خود ادامه می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha