کد خبر: فرهنگ-دفاع-مقدس-باید-با-شیوه-های-نوینی-ب
۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶

نویسندگان و روزنامه نگاران دفاع مقدس با اشاره به این که انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و آینده با استفاده از شیوه های نوآورانه و نوین تاثیر گذار خواهد بود، تاکید کردند: آسایش و آرامش کنونی کشور مرهون جانفشانی و ایثارگری شهدا و ایثارگران در دوران هشت سال دفاع مقدس است بنابراین باید در حفظ ارزشهای آن دوران بکوشیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت، مسعود میری، نایب رییس انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس در ادامه سلسله نشستهای انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات  در نشست عصر شهید سید حسن شاهچراغی که  با حضور نویسندگان و اصحاب رسانه در تالار گفت وگو برگزار شد، گفت: این انجمن تلاش دارد  فرصتی را فراهم کند تا  اهالی رسانه و نویسندگان حوزه  دفاع مقدس بیش از پیش با یکدیگر تعامل و ارتباط داشته باشند.  
وی با اشاره به ضرورت ارتباط انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس با فضای آینده رسانه ، افزود:همچنین لازم است ضمن در نظر گرفتن رویکردهای نو و جدید در عرصه رسانه ، ارتباط و مراودات فکری را نیز با پیشکسوتان عرصه رسانه و مطبوعات حفظ کنیم.
علیرضا ملکیان معاون  اسبق امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک گنجینه عظیم است که درسهای زیادی در آن نهفته است، گفت: رفتار مردم ایران در دوران جنگ بسیار شگفت انگیز بود، چرا که ب رخلاف دیگر جنگها مردم به جای چند دستگی و تشتت ، با یکپارچگی در مقابله  دشمن متجاوزگز ایستادگی و مقاومت کردند.
  وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس مردم در حوزه های مختلفی نقش آفرینی خوبی داشتند، افزود: کمک های گسترده و مداوم به جبهه ها، حمایت کامل از مسئولان  از جمله شاخصه ها و امتیازات ملت ما در دوران دفاع مقدس بود.
ملکیان گفت: رزمندگان اسلام در طول دفاع هشت  ساله جهاد، شهادت، ایثار، غیرت، حماسه، سلحشوری را براساس آموزه های دینی برآمده از انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.
وی ادامه داد: متاسفانه  تاکنون نتوانسته ایم در انعکاس و عرضه  این رشادتها آنچنان که باید مطلوب عمل کنیم بنابراین همگی هنرمندان و به ویژه نویسندگان و رزونامه نگاران باید تلاش کنند تا ویژگیهای ممتاز رزمندگان  دوران دفاع مقدس را در قالب هنرهای مختلف از جمله فیلم و عکس و سایر موارد به خوبی به دنیا نشان دهند.  
 حجت الاسلام سید مهدی شاهچراغی، فرزند شهید سید حسن شاهچراغی نیز در ادامه این نشست با  اشاره به ضرورت انتقال فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده با وجود گذشت بیش از دو دهه  از پایان این حماسه ماندگار، گفت: این امر ضرورتی است كه همه دستگاه‌ها و نهادها باید نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشند.  
وی با اشاره به ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید، افزود:اصلی ترین دغدغه ای كه در حال حاضر با آن روبرو هستیم، چگونگی پیوند فرهنگ آن دوران با نسل امروز و فرداست بنابراین باید راهکارهای  انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده به دقت مورد  بررسی و واكاوی قرار گیرد.
در پایان با حضور سعید علامیان، حجت الاسلام حسین زکریایی و علیرضا ملکیان از حجت الاسلام سید مهدی شاهچراغی فرزند شهید شاهچراغی با اهدای لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha