کد خبر: كشف-785-کيلو-تریاک-درسراوان
۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد ملاشاهي" در تشريح اين خبر، گفت: در راستاي كنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حريم ايران اسلامي، مرزداران هنگ مرزي سراوان با اشراف اطلاعاتي و رصد تحرکات در مناطق مرزي، به سرنخ‌هايي از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچيان موادمخدر براي ورود به خاك كشور از مسير ارتفاعات منطقه مرزي دهانه سنگاني دست يافتند و با برنامه‌ريزي دقيق عملياتي، تشديد اقدامات کنترلي در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتي مسيرهاي تردد قاچاقچيان مشخص گرديد و مرزداران دلاور هنگ مرزي سراوان در قالب چندين تيم پوششي و عملياتي با اجراي هدفمند كمين و اجراي طرح مهار منطقه مورد نظر را در كنترل خود قرار دادند و با پشتيباني اطلاعاتي و هدايت عملياتي مرزباني استان موفق شدند، محموله موادمخدر را كشف كنند.

فرمانده مرزباني استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچيان كه قصد داشتند موادمخدر را طي دو مرحله به وسيله 2 دستگاه خودرو وارد كشور كنند به محض مشاهده مرزداران، اقدام به تيراندازي به سمت مرزداران كرده که مأموران نيز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتيک عملياتي مناسب مقابله به مثل کرده که به علت حجم زياد آتش مرزداران، قاچاقچيان تاب مقابله نداشته، عرصه را بر خود تنگ ديده و با رها كردن خودروها و برجا گذاشتن محموله موادمخدر از محل متواري شدند.

سردار ملاشاهي در ادامه بيان داشت: مرزداران مجاهد هنگ مرزي سراوان در اين عمليات موفق شدند ضمن توقيف 2 دستگاه خودرو، 785 كيلوگرم موادمخدر از نوع ترياك را کشف کنند.

فرمانده مرزباني استان در پايان با تشكر از زحمات شبانه‌روزي مرزداران سراسر استان خصوصاً فرمانده و كاركنان هنگ مرزي سراوان اظهار داشت: شناسايي و دستگيري متهمان اين پرونده در دستور كار مرزبانان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha