کد خبر: لیست-یاران-سلامت-تعامل-خوبی-با-مجلس-و-دو
۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳
لیست یاران سلامت تعامل خوبی با مجلس و دولت خواهند داشت

دکتر هومن حسن زاده پزشک عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: بی شک همه پزشکان تلاش دارند در بهبود وضعیت صنفی خود سهیم باشند.

وی افزود: اما آنچه که باعث شده در این دوره به صورت خاص بنده و عده ای از همکارانم شرکت کنیم، وضعیت نابسامان دوره هفتم سازمان نظام پزشکی است.

دکتر حسن زاده بیان داشت: در دوره هفتم نظام پزشکی شاهد بی نظمی و ضعف شدید بودیم و مشکلات بزرگی برای پزشکان به خصوص پزشکان جوان و پزشکان عمومی ایجاد شد.

کاندید هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: بسیاری از متخصصان جوان تازه فارغ التحصیل شده تحت فشار قرار گرفتند و همین مشکلات باعث شد که برای رفع معضلات موجود در این انتخابات شرکت کنیم.

وی ادامه داد: در بحث واکسیناسیون پزشکان بخش خصوصی که قرار بود سازمان نظام پزشکی سهمیه این پزشکان را تحویل بگیرد، تحقیقاتی انجام شد که نشان از ضعف شدید و برخوردهای سلیقه ای در این حوزه دارد.

دکتر حسن زاده با بیان اینکه تلاش می کنیم که بر اساس اولویت بندی بتوانیم مشکلات به وجود آمده در بخش هایی از جامعه پزشکی را برطرف کنیم، گفت: باید موضوع تعرفه ها از کلان بررسی شود و با افزایش تعرفه ها بتوانیم آن را به رقم واقعی روز نزدیک کنیم.

کاندید هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: در این دوره باید با تعامل بین بخشی سازمان نظام پزشکی با کمیسیون های مجلس و  وزارت بهداشت برای واقعی کردن تعرفه ها و طراحی راهکارهایی برای صرفه جویی در نظام سلامت اقدامات ارزشمندی انجام دهیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم با ساماندهی نظام سلامت بتوانیم مشکلات مردم را کاهش دهیم و پزشکان را هم به درآمد واقعی برسانیم.

دکتر حسن زاده افزود: کسورات پلکانی در بخش دولتی باید حذف شود چراکه این کار غیرقانونی است و پزشکان ما در این خصوص با مشکلات زیادی مواجه هستند.

کاندید هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید فعال شود و دولت نباید به این بخش به عنوان رقیب نگاه کند، گفت: باید تلاش کنیم که با نرخ منطقی تری به مردم خدمات دهی شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت باید از توریسم درمانی بیشتر حمایت کند، اظهار داشت: در خصوص ارائه مجوزها مشکلاتی وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدامات اساسی صورت گیرد، بی شک توریسم درمانی می تواند به اقتصاد کشور کمک کننده باشد.

دکتر حسن زاده در ادامه با اشاره به لیست یاران سلامت اشاره کرد و گفت: افرادی که در این لیست حضور دارند می توانند تعامل خوبی با دولت سیزدهم و مجلس یازدهم داشته باشند. متاسفانه برخی لیست های موجود ادامه دهنده گذشتگان هستند و حضور آنها نمی تواند مشکلات جامعه پزشکی را حل کند.

وی گفت: سازمان نظام پزشکی طی سالهای گذشته قدرت تعامل خوبی با مجلس و دولت نداشت و نتوانست برای جامعه پزشکی اقدامات موثری انجام دهد به همین دلیل امیدواریم این دوره شاهد حضور افراد موثر در سازمان نظام پزشکی باشیم./

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha