کد خبر: مشخصات-بیماران-کرونایی-بستری-با-هدف-بر
۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: استخراج اطلاعاتی چون سن، جنس، شغل، محل سکونت و علت ابتلا و به روز رسانی این اطلاعات می تواند در شناسایی دلایل و برنامه ریزی برای کاهش زمینه های ابتلا مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: در جریان این اقدام، افراد بستری شده به دلیل کرونا که دارای مشکلات معیشتی و خدماتی هستند نیز شناسایی و کمک های مومنانه و خدمت رسانی توسط گروه های بسیج و مردمی به آنان ارائه می شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: همچنین در جریان جمع آوری اطلاعات بیماران بستری، گروه های نیازمند مراقبت و آگاهی شناسایی و برنامه ریزی های لازم برای ارائه اطلاعات به آنان در خصوص مراقبت در برابر کرونا انجام می شود.

وی با اشاره به فراوانی بالای ۴۵ درصدی زنان خانه دار در بین بیماران بستری ناشی از کرونا خواستار شناسایی علل ابتلای این قشر به کرونا شد.

بهنام جو، اجرای برنامه های فرهنگی، آگاهسازی محله محور و تولید محتوا و برنامه های رادیویی و تلویزیونی را در راستای ارائه اطلاعات پیشگیرانه از کرونا در بین خانواده ها ضروری دانست.

وی بر تقویت کانال ها و شبکه های اطلاع رسانی در فضاهای مجازی تاکید و این حوزه را از جمله زمینه های انتقال آگاهی های پیشگیرانه از کرونا عنوان کرد.

استاندار اردبیل با دعوت اهالی استان به خودمراقبتی در برابر کرونا، تعداد ۴۵۰ بستری در بیمارستان های استان و هشت فوتی  به دلیل کرونا را برای استان واقعه ای خطرناک توصیف کرد.

وی افزود: همه افراد جامعه باید با عمل به پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی ، پرهیز از اجتماعات و برگزاری مراسم جمعی در راستای کاهش میزان بستری و فوتی در استان سهیم شوند.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، نماینده نیروی انتظامی و تعدادی از مدیران مرتبط گزارشی از اقدامات انجام گرفته و اجرای مصوبات قرار گاه مقابله با کرونا ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha