کد خبر: منع-تردد-شبانه-در-شهرهای-قرمز-و-نارنجی-ا
۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، پنجاه و سومین جلسه ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به ریاست استاندار کرمان تشکیل و تصمیمات مقابله‌ای در راستای قطع زنجیره کرونا ویروس اتخاذ شد.

 علی زینی‌وند استاندار کرمان با اشاره به ازدحام‌ها و تجمع مردم برای ثبت‌نام سهام عدالت در سامانه سجام در پیشخوان‌های دولت، با اعلام اینکه این مسئله تا ۲۰ دی ماه تمدید می‌شود، گفت: عموما ممکن است مردم در خانه‌ها امکان ورود به سامانه را نداشته و یا اطمینان خاطر ندارند، لذا باید راهکار‌های جایگزین از جمله تمدید زمان و آموزش تصویری از صدا و سیما اعمال شود.

وی ایجاد پایگاه‌های موقت برای مراجعه مردمی و به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عدم ایجاد صف، افزود: فرمانداران و زیرمجموعه‌های اقتصاد و دارایی در شهرستان‌ها به صورت اقتضایی، مکان‌های موقتی را موازی با دفاتر پیشخوان راه‌اندازی کنند.

استاندار کرمان همچنین منع تردد شبانه ( ساعت ۲۱ تا ۴ صبح) را برای تمام شهرستان‌های قرمز و نارنجی در استان کرمان اعلام کرد و افزود: با تفویض اختیار به استانداران و با توجه به آمادگی نیروی انتظامی، تاکید داریم که در تمام شهرهای قرمز و نارنجی همچنان منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح  مراقبت شود، مگر اینکه در جلسات آینده ملاحظات دیگری را داشته باشیم.

 زینی‌وند با قدردانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی، فرمانداران، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و همه دست‌اندارکاران طرح شهید سلیمانی و محدودیت‌های کرونایی و رسیدن استان به وضعیت تقریبا متعادل از نظر بیماری گفت: تمام شهرستان‌ها فرض را بر وضعیت قرمز بگذارند و فرمانداران موارد اقتضایی را برای کاهش شدت بیماری اعمال کنند.

استاندار کرمان عنوان کرد: فرمانداران در خصوص مواردی که بیماری را تشدید می‌‌کند با جدیت محدودیت اقتضایی ایجاد کنند، این اختیار را به فرمانداران می‌دهیم و اصلا برای ما خوشایند نیست که دوباره به وضعیت بدتر بیماری عقبگرد داشته باشیم.

وی ادامه داد: شب یلدا و رسم دیرینه‌ ایرانیان در دورهمی را در شرایط کنونی نمی‌توان داشت، باید مدتی را تحمل کرد تا نگرانی برگشت بیماری را نداشته باشیم.

استاندار کرمان با تاکید به فرمانداران بر شدت مراقبت‌ها گفت: عملکرد‌ها با محوریت طرح شهید سلیمانی است، وضعیت‌ها شکننده‌اند و خواهش می‌کنیم اجازه ندهید که دوباره برگشت بیماری را داشته باشیم.

زینی‌وند بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی، نهادها و بانک‌ها بعضی از اقدامات خود را حتی اگر مصوبه قانونی دارد، اما در این مقطع انجام ندهند. با مواردی که برای مردم مشکل ایجاد کند، موافق نیستیم و آنها را تاخیر بیندازید تا موجب اعتراض و دلخوری مردم نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha