کد خبر: میوه-جمبو-و-تقویت-سلامت-قلب-و-عروق
۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۹
میوه جمبو برای تقویت سلامت قلب و عروق بسیار مفید است!

خواص میوه جمبو

میوه جمبو و تقویت سلامت قلب و عروق استفاده از جمبو(Syzygium cumini) تاثیرات مثبت فراوانی دارد. جالب است بدانید که این موضوع ریشه در مواد بی نظیر موجود در این میوه دارد. بررسی‌هایی که در سال 2011 توسط دانشمندان آمریکایی دانشگاه کارولینای شمالی صورت گرفته نشان می‌دهد که شما می‌توانید در جمبو با مواردی مانند ویتامین C، آهن، منیزیم، ویتامین‌های گروه B و فیبر رژیم غذایی، و همچنین پتاسیم، ویتامین A و مقدار کمی پروتئین رو به رو شوید. هر کدام از موارد بالا قادر هستند که بهبود عملکرد اندام‌های بدن شما کمک کرده و شما را از شر طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و مشکلات در امان نگه دارند.

تقویت سلامت قلب با میوه جمبو

یکی از اصلی‌ترین فواید مصرف جمبو مربوط به تقویت سلامت قلب می‌شود. این موضوع اهمیت خود را زمانی نشان می‌دهد که بدانید مشکلات قلبی بالاترین نرخ مرگ و میر در میان بیماری‌ها را دارند. همان طور که در بالا نیز ذکر شد، در این میوه می‌توانید با عناصر مفیدی مانند پتاسیم آشنا شوید. این عنصر قادر است به صورت موثری به کاهش فشار خون در شما کمک کند. شواهد نشان می‌دهد که عنصر پتاسیم می‌تواند رگ‌های شما را گشاد کند. این موضوع با کاهش فشار خون باعث می‌شود که شانس ابتلا به بیماری‌هایی مانند حملات قلبی و تصلب شرایین کاهش پیدا کند.

تقویت سلامت پوست

پوست که از آن به عنوان بزرگترین عضو بدن یاد می‌شود، در معرض بیشترین آلودگی‌ها و عوامل بیماری زا قرار دارد و به همین دلیل حفظ سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در جمبو می‌توانید با مقادیر قابل توجه ای از ویتامین C آشنا شوید. این ویتامین قادر است به بهبود شرایط پوست شما منجر شود. دانشمندان بر این باور هستند که وجود این ویتامین برای ساخت کلاژن ضروری می‌باشد. کلاژن نه تنها به بهبود بافت‌های آسیب دیده کمک می‌کند، بلکه خاصیت کشسانی پوست نیز به آن بستگی دارد. افزایش ساخت کلاژن می‌تواند شما را در مقابل پیری زودرس حفظ کند.

تقویت دستگاه ایمنی

این موضوع نیز دوباره ناشی از حجم بالای ویتامین C موجود در جمبو می باشد. این ویتامین در بدن نقش های مختلفی دارد که بدون شک مهم ترین آنها ساخت گلبول های سفید می باشد. از این گلبول ها به عنوان اصلی ترین عامل در برابر میکروب ها یاد می شود. هر چه تعداد این گلبول های سفید بیشتر باشد، قدرت ایمنی بدن شما افزایش پیدا می کند. علاوه بر این، این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند می باشد. این آنتی اکسیدان ها قادر هستند که شما را در برابر بسیاری از بیماری های مزمن در امان نگه دارند.

تقویت دستگاه گوارشی

از دیگر خواص بی نظیری که به این میوه نسبت می دهند، می توان به تقویت دستگاه گوارشی اشاره کرد. این موضوع بدون شک ناشی از مقادیر قابل توجه فیبر موجود در جمبو می باشد. فیبرها قادر هستند به صورت جدی شرایط هضم و گوارش را بهبود ببخشند. به عنوان مثال، مصرف فیبر باعث می شود که لوله های گوارشی شما مرطوب شود. این موضوع می تواند به شما در برابر یکی از رایج ترین بیماری های گوارشی یعنی یبوست کمک کند. علاوه بر این، در سال های اخیر ثابت شده که فیبرها با کاهش خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارشی مانند کولون در ارتباط هستند.

کاهش وزن

حجم بالا فیبر جمبو قادر است به شما در روند کاهش وزن نیز کمک کند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات برای کسانی که قصد دارند وزن خود را کم کنند، مربوط به پرخوری می‌شود. استفاده از فیبر می‌تواند این موضوع را برطرف کند. دانشمندان باور دارند که فیبرها به شدت دیرهضم هستند. این بدان معنی است که مصرف آنها باعث می‌شود که شما دیرتر احساس گرسنگی کنید. مصرف 100 گرم از این میوه می‌تواند بیش از 12 ساعت شما را سیر نگه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha