کد خبر: میوه-عناب-و-فواید-دارویی-فراوان-آن-که-شم
۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴

بررسی خواص عناب

میوه عناب(Jujube) شامل حدود 5% مواد پروتئینی، 4%مواد قندی و مقدر زیادی ویتامین C و املاح و همچنین لعاب فراوان می باشد. به علاوه در عصاره آبی چوب عناب اسید زی زی فیک و اسید زی زی فوماتیک وجود دارد. برای آرامش اعصاب و رهایی از اضطراب از عناب استفاده می کنند. از خواص عناب اینست که عناب سبب تصفیه خون می شود و از سیستم بدن در مقابل سموم حفاظت میکند. خواص آنتی اکسیدان جزو خواص عناب است و سبب جلوگیری از سرطان می شود. یاداوری میکنیم میوه عناب علاوه بر اینکه خون را تصفیه میکند موجب ازدیاد ویتامین k وسفت شدن خون می شود. در نتیجه مصرف زیاد آن برای افرادی که غلظت خون دارند پیشنهاد نمیشود و این یکی از مضرات عناب است.
یکی از دیگر از فواید عناب اینست که عناب آسم و تنگی نفس را رفع میکند. برای تسکین و درمان گلودرد از برگ عناب و عصاره عناب استفاده می شود. مغز عناب موجب تسریع در بریدگی ها و زخمها خواهد شد. هسته عناب خاصیت خواب آوری دارد و برای درمان بی خوابی مفید است. همچنین سبب رفع خستگی خواهد شد. عناب باعث افزایش رشد موی سر می شود و جوشانده اش گرفتگی صدا را رفع خواهد کرد.
از جوشانده عناب برای درد سینه و سرفه استفاده کنید. با مالیدن عناب به چشم ورم چشم را رفع کنید. عناب سبب تقویت دستگاه هاضمه و حافظه می شود و اشتها را افزایش میدهد. عناب و فواید دارویی فراوان آن که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

غم و غصه را فراموش کنید

مصرف عناب غم را از بین میبرد و سبب لبخند و شادی فرد می شود. میوه عناب به عنوان یک میوه آرام بخش شناخته شده است. بنابراین کسانی که ضعف اعصاب دارند، عصبی هستند یا مدام اضطراب و استرس دارند حتما عناب زیاد مصرف کنند. مصرف آب عناب و کاهو برای درمان سرطان توصیه می شود. عناب لعاب زیادی دارد، در نتیجه برای نرم کردن سینه فایده دارد. همچنین ملین است و ادرار را زیاد میکند. عناب خون را تمیز  سرفه را رفع، بی خوابی را درمان میکند. جالب است بدانید جوشانده ی پوست درخت عناب اسهال را درمان میکند. آسم و تنگی نفس از بیماریهایی است که بسیاری از افراد دچار آن هستند. برای درمان این بیماریها عناب را مصرف کنید. پیشنهاد می شود بیماران مبتلا به سوءهاضمه و حتی بیماری های صفراوی مخلوط عناب با فلفل و نمک  مصرف نمایند. دانه عناب مسکن است. همچنین مصرف عناب و کره از تهوع جلوگیری میکند. برخی مناطق از عناب سرکه تهیه میکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    کسی عناب بیرجند خواست.هم بصورت کلی و هم جزیی .بزنگه09157401294