کد خبر: نشست-روز-جهانی-پرستار-برگزار-شد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
نشست روز جهانی پرستار برگزار شد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی سازمان نظام پرستاری؛ نشست روز جهانی پرستار با حضور محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری و احمد نجاتیان، معاون فنی پژوهشی و آموزشی سازمان نظام پرستاری روز سه شنبه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

دکتر میرزابیگی در این نشست بیان کرد: حوزه‌ پرستاری کشور ما به لطف خدا در سده گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است. اگر چه پرستاران در مدت شیوع کرونا بالغ بر ۱۲۰ شهید در عرصه کرونا داشته اند و تا الان به طور سلسه وار ۶ تا ۷ هزار پرستار یا قرنطینه هستند یا در بستری و استعلاجی به سر می‌برند.

در ادامه این نشست معاون فنی پژوهشی و آموزشی نظام پرستاری گفت : پرستاری جهان به سمتی در حال حرکت هست ، که برای دوران پس از کرونا برنامه ریزی دارد؛ قطعا نظام های اجتماعی، سیاسی،اقتصادی و نظام های سلامت نیاز به یک باز نگری در دوران پسا کرونا دارند. بر همین اساس پرستاران در حال منطبق کردن نیازهای خود با در خواست های جامعه هستند.

در پایان این نشست از  دو پرستار موفق در عرصه بین الملی تقدیر و از ترجمه کتاب« تجربه کره جنوبی در مقابله با کرونا» رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha