کد خبر: نصب-و-راه-اندازی-تب-سنج-های-حرارتی-در-مب
۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به منظور گسترش خدمات رسانی به بیماران مبتلا و یا مشکوک به ویروس کرونا تعداد مراکز خدمات جامع سلامت ویژه افزایش یافته است اظهار کرد: در حال حاضر روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ تست کووید-۱۹ بر روی  مراجعین سرپایی در این مراکز انجام می شود.

دکتر مهدی قلیان اول در نشست قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت ویژه بیماران کرونایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از ساعت ۸ الی ۲۲ فعال است که از این تعداد ۱۶ مرکز در مشهد به مراجعین خدمات رسانی دارد و قرار است بر اساس برنامه ریزی به ۱۹ مرکز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه به منظور گسترش برنامه های بیمار یابی،آزمایشگاه مرجع سل بیمارستان شریعتی به تست ویروس کرونا اختصاص یافت و در حال حاضر روزانه ۲۵۰ تست در این مرکز انجام می شود اظهار کرد: همچنین روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ تست نیز از مراجعین سرپایی در مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا انجام و به آزمایشگاه ها ارسال می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در کنار خدمات رسانی به بیماران کرونایی، مراقبت های بهداشتی از جمعیت زیر پوشش نیز همواره مورد توجه قرار داشته است تصریح کرد: در این راستا ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت پاک ویژه مادران باردار و واکسیناسیون کودکان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه اختصاص یافت که امر موجب شد واکسیناسیون کودکان با کمترین آسیب مواجه نشود.

دکتر قلیان تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت میانگین واکسیناسیون در کشور ۱۵ تا ۲۰ درصد در ایام کرونا کاهش یافته است که این میزان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمتر از ۵ درصد است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا، اجرای برنامه نظام ارجاع و سطح بندی بیماران در مناطق زیر پوشش در دستور کار قرار گرفت اظهار کرد: بر این اساس از ابتدای اسفند ماه تا ماه گذشته بیش از ۸۵ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه داشتند که از این تعداد ۲۳ هزار نفر توسط پزشک ویزیت شدند و دو هزار و۳۸۵ نفر درمانهای سرپایی را دریافت کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این مدت ۴ هزار نفر از بیماران به سطح دو خدمات و تنها ۵۹۰ نفر به بیمارستان ها برای دریافت خدمات بستری ارجاع شدند خاطر نشان کرد: اجرای برنامه سطح بندی خدمات گام موثری در کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی داشته است.

بیش از ۹۰ درصد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد غربالگری شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در دور نخست غربالگری، ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت ساکن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خصوص بیماری کرونا غربالگری شدند اظهار کرد: در دور دوم غربالگری نیز تا کنون ۸۵ درصد از جمعیت، زیر پوشش قرار گرفته اند و بر اساس برنامه ابلاغی به مراکزخدمات جامع سلامت این برنامه هر سه هفته یک بار باید اجرا شود.

دکتر قلیان با اشاره به اینکه در این مدت سازمان های مردم نهاد و بسیج جامعه پزشکی و بسیج مردمی نقش موثری در اجرای برنامه غربالگری و آموزشی ایفا کرده اند.

نصب و راه اندازی تب سنج های حرارتی در مبادی ورودی مرزی و فرودگاه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور چین، برنامه های مراقبت مرزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دستور کار قرار گرفت اظهار کرد: در این راستا دستگاه های تب سنج حرارتی که توسط تولید کنندگان داخلی بومی سازی و تولید شده بود در منطقه مرزی دوغارون و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد نصب و راه اندازی شد، ضمن اینکه تمامی مسافران مورد سنجش و بیماریابی قرار می گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha