کد خبر: نظارت-بر-عطاریها-براساس-اطلاعات-محیطی
۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۱۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مجتبوی اشاره به اینکه عمده نظارت بر مراکز فروش گیاهان دارویی و ارائه دهنده خدمات درمانی طب سنتی براساس گزارش مردمی و بازدیدهای میدانی است، خاطر نشان کرد: از طریق سامانه 190 براساس شکایات مردمی بازدیدهایی انجام می شود تا با موارد تخلف برخورد شود.

وی عنوان کرد: مواردی که در منزل اقدام به انجام اموری مانندبادکش و یا حجامت می کنند جزو موارد تخلف اساسی محسوب شده و بعد از اطمینان و راستی آزمایی موضوع همراه با پلیس اماکن با فرد متخلف برخورد می شود و واحد مورد نظر پلمب خواهد شد.

دکتر مجتبوی با بیان اینکه برخورد با  عطاریهای متخلف که به نام داروی کرونا ، دارویی در اختیار مردم قرار می دهند از دیگر موارد تخلف است، اظهار کرد: ارائه هر گونه دارو به نام داروی کرونا تخلف محسوب می شود به خصوص زمانی که این داروها به صورت دست ساز تولید شده است.

 مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نظارتهای اکتیو و الکتیو به صورت مستمر بر فعالیت عطاریها انجام می شود، گفت: در ابتدای شیوع کرونا عرق گیاهی با نام کرونا در اختیار مردم قرار داده شده بود که با آن برخورد شد و به شهرستان تولید کننده این عرقیات اعلام شد  تا به صورت جدی با این مورد برخورد شود.

وی با بیان اینکه فروش داروی کرونا و تبلیغات در فضای مجازی نیز جزومواردی است که بررسی می شود، گفت: هرگونه انجام حجامت و بادکش با عنوان راهکار درمانی کرونا نیز تخلف است به خصوص اگر فرد حائز صلاحیت لازم برای این کار نباشد و یا شرایط محیط کار وی از تناسب کافی با این راهکارهای درمانی برخوردار نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha