کد خبر: هزینه-اداره-شهر-60-درصد-افزایش-داشته-است
۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۳۲
هزینه اداره شهر 60 درصد افزایش داشته است
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از شورای شهر تهران؛ سید حسن رسولی در جریان بررسی لایحه عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا و در موافقت با افزایش عوارض، گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در دی ماه امسال 38 و نیم درصد است و پیش بینی می شود نرخ تورم سالیانه امسال نسبت به سال قبل بالای 40 درصد افزایش داشته باشد و در سال 1400 نیز ادامه پیدا کند.
رسولی با اشاره به این که هزینه های اداره شهر بیش از 60 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: تحقق درآمدهای شهرداری هنوز به مرز 70 درصد نرسیده است و دولت از پرداخت حقوق مسلم شهرداری مقتدرانه جلوگیری می کند. منظور سهم شهرداری تهران از محل ماده 23 قانون راهنمایی و رانندگی است که این رقم بیش از 2 هزار میلیارد تومان بوده در خزانه دولت است و شهرداری طلبکار است. همچنین یک دستگاه اتوبوس به شهر داده نشده و برای کل مترو در سال 1400، دولت  64 میلیارد تومان اعتبار گذاشته در حالی که برای ساخت یک کیلومتر مترو، هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
عضو کمیسیون برنامه و وبودجه شورا گفت: امسال در نوسازی سالیانه 10 هزار تاکسی فرسوده نتوانسیم خوب عمل کنیم . بنابراین افزایش اسمی 20 درصد اولا با توافق معاون شهردار و استمزاج تلفنی از آقای شهردار صورت گرفته وثانیا در مقایسه با نرخ تورم عددی نیست.
خزانه دار شورا اظهار کرد: عوارضی را می خواهیم 25 درصد افزایش دهیم حداقل 10 درصد کمتر از نرخ تورم است و برای کسانی است که خودرو دارند و می خواهند طرح ترافیک بخرند و از محدوده طرح آلودگی هوا تردد کنند. این اصلا ربطی به مستضعفان و عدالت ندارد.
رسولی گفت: حداکثر 110 هزار نفر می خواهند عوارض طرح ترافیک بگیرند تا وارد محدوده شوند بنابراین هرکسی خدمات بیشتری میخواهد باید هزینه آن را پرداخت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha