کد خبر: همه-چیز-به-نفع-پرسپولیس-شد
۸ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت سازمان لیگ صبح دیروز تاریخ برگزاری چند هفته از رقابت‌های لیگ برتر را اعلام کرد و در خلال آن مشخص شد استقلال و پرسپولیس باید روز دوشنبه ۲۲ دی ماه به مصاف یکدیگر بروند. جدالی سنتی و همیشه حساس که از هفته اول آذرماه امسال همه به‌دنبال مشخص شدن تاریخ آن بودند و پیرامون آن حاشیه‌ها و اعتراضات فراوانی نیز راه افتاد. اتفاقاتی که به نظر می‌رسد همچنان حداقل تا پایان هفته جاری تداوم داشته باشد، به‌ویژه آنکه استقلالی‌ها به شدت معترض هستند و تأکید دارند اگر همه‌چیز طبق همین برنامه پیش برود، عدالت رعایت نشده و در مورد آبی‌پوشان به معنای واقعی کلمه (براساس ادعای خود آنها) اجحاف شده است.
سازمان لیگ به‌دنبال رضایت همه
اوایل آذرماه مسئولان باشگاه استقلال نسبت به این شایعه که بازی پرسپولیس و سپاهان پس از دربی پایتخت برگزار می‌شود، واکنش تندی نشان دادند و تأکید داشتند این مسابقه حتماً باید طبق برنامه قبل از رویارویی استقلال و پرسپولیس برگزار شود، چون فشار جسمی و روحی زیادی به حریف وارد می‌کند و حتی احتمال دارد برخی از بازیکنان پرسپولیس به‌خاطر همین مسئله کارت زرد و قرمز بگیرند و از دربی محروم شوند، بنابراین اصلاً نباید پیرامون انجام نشدن احتمالی آن کوتاه آمد. حتی پرویز مظلومی طی مصاحبه‌ای صراحتاً اعلام کرد اگر پرسپولیس قبل از بازی با استقلال مقابل سپاهان قرار نگیرد، خبری از برگزاری دربی نخواهد بود و استقلال وارد زمین نمی‌شود. حالا به نظر می‌رسد با توجه به برنامه اعلام شده و رویارویی شاگردان یحیی گل‌محمدی با مردان محرم نویدکیا قبل از جدال با استقلال، سازمان لیگ به‌دنبال جلب رضایت همه بوده چون قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های پرسپولیس را لغو کرد تا رضایت قرمزها را جلب کند و حالا هم می‌خواهد این تیم را پیش از دربی به‌مصاف سپاهان بفرستد تا باعث جلب رضایت آبی‌ها شود ولی در رسیدن به هدف خود برای راضی کردن همه ناکام شده است چون استقلالی‌ها به شدت معترض هستند.
تماس استقلالی‌ها با مقامات فدراسیون
بلافاصله پس از اعلام برنامه مورد نظر، تماس مقامات باشگاه استقلال با مقامات فدراسیون آغاز شد و حتی بحث بر سر آن بود که پرویز مظلومی با حضور در فدراسیون فوتبال نسبت به این برنامه معترض شود. استقلالی‌ها تأکید دارند شرایط اصلاً برابر نیست و پرسپولیس در وضعیت بهتری قرار دارد، چون با توجه به شکل برنامه‌ریزی‌ای که صبح روز یک‌شنبه اعلام شد، پرسپولیس در حالی به مصاف استقلال خواهد رفت که از بابت فشار جسمانی وارد شده به بازیکنان خود در شرایطی کاملاً بهتر از حریف قرار دارد. آنها براساس این برنامه، روز برگزاری بازی با استقلال با دو مسابقه کمتر نسبت به حریف وارد میدان می‌شوند و این یعنی آمادگی بدنی بهتر، مصدومان کمتر و احتمال محروم شدن ضعیف‌تر بازیکنان به دلیل دریافت کارت‌های زرد و قرمز.
همه چیز به نفع پرسپولیس
اعتراض نسبت به این برنامه‌ریزی روز گذشته در تمرین استقلال نیز شنیده می‌شد و بازیکنان از این برنامه که سازمان لیگ اعلام کرد اصلاً دل خوشی نداشتند. استقلالی‌ها برای اعتراض دقیقاً روی همان مواردی که مسئولان باشگاه تأکید می‌کردند، انگشت گذاشته بودند و اعتقاد داشتند وقتی پرسپولیس با دو مسابقه کمتر نسبت به آنها وارد زمین شود کاملاً بدیهی است تعداد مصدومان و محرومان آنها کمتر بوده و حاشیه‌های کمتری دارند ولی استقلال باید پس از سپری کردن یک دوره پرفشار به‌مصاف حریف سنتی برود و این یعنی چیده شدن همه چیز به نفع پرسپولیس قبل از به صدا درآمدن سوت آغاز مسابقه.
نکته: فکری گفت کاش همان موقع با پرسپولیس بازی کرده بودیم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha