کد خبر: کرونا-فرصت-دیدار-نوزاد-را-از-مادر-گرفت
۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کرونا فرصت دیدار نوزاد را از مادر گرفت/ پیک هفتم با اومیکرون در کمین است

پرستار جوان و قهرمان ورزشی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، درباره سختی‌های کادر بهداشت و درمان به ویژه پرستاران در ایام کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، سارا کیومرثی که در آستانه ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار مهمان برنامه "سلام تهران" بود، خدمتگزاری به مردم را دلیل انتخاب شغل پرستاری دانست و گفت: ۶ سال است که در مقام پرستار توفیق خدمت به مردم را دارم.

وی با بیان اینکه در آغاز شیوع کرونا روحیه کادر درمان تضعیف شده بود و شرایط پایدار نبود، افزود: باید با مردم کنار می‌آمدیم و در صورت ابتلای همکاران به کرونا، شیفت آنها را هم پوشش می‌دادیم. از طرفی با توجه به اینکه در ابتدای شیوع کرونا امکانات و تجهیزات محدود بود، از صبح گان و شیلدها را به تن و شب تعویض می‌کردیم.

این پرستار با اشاره به نگرانی‌های کادر درمان برای خود، همکاران و بیماران، اظهار داشت: وقتی به منزل می‌رفتیم در یک اتاق جدا می‌ماندیم. از نظر احساسی هم از خانواده دور شده بودیم.

کیومرثی با اشاره به فعالیت ورزشی خود، گفت: از ۶ سالگی ورزش را شروع کردم و ۱۳ سال به صورت حرفه‌ای ژیمناستیک کار کردم. اگرچه هم اکنون به دلیل کرونا زمان کمتری را به ژیمناستیک اختصاص می‌دهم. ورزش به روحیه‌ام کمک می‌کند و همکارانم را هم به ورزش تشویق می‌کنم.

دارنده ۳ مقام کشوری در ژیمناستیک، در خصوص روزهای سخت خود در ورزش، تصریح کرد: یک‌بار آسیب جدی به دستم وارد شد، اما چون همیشه زمان تمرین پزشک کنارمان بود و کمک‌های اولیه را به ما یاد داده بود، خودم توانستم انگشت آسیب‌دیده را سرجای اول بازگردانم.

این پرستار ۲۸ ساله، تلخ‌ترین و تاثیرگذارترین اتفاق در دوران کرونا در بیمارستان را مربوط به مادرانی دانست که کرونا اجازه دیدار نوزادشان را به آنها نداد و فوت کردند‌.

وی در پایان از مردم خواست که با زدن ماسک و جلوگیری از تجمعات با پرستاران همکاری داشته باشند، زیرا ممکن است پیک هفتم از طریق ویروس اومیکرون در کمین باشد.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی، صدیقه مرادی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، افشین عبداللهیان و علی مرادخانی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha