کد خبر: کشف-بیش-از-۱۸-تن-موادمخدر-در-کشور
۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۱۹

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری  سلامت به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با موادمخدر، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۸۴۳۵ کیلوگرم مي‌باشد که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۱۴۹۵كيلوگرم) حدود ۱۴ درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۱۵۹۶۸ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است که ۸۷ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان، ۱۵۰۵ کیلوگرم حشیش، ۵۸۶ کیلوگرم مرفین، ۱۷۶ کیلوگرم هروئین، ۵۵ کیلوگرم گراس، ۶۹ كيلوگرم شیشه و ۶۶ كيلوگرم ساير مواد كشف شده است.

اصلانی اظهار داشت: در هفته اخیر مجموعاً ۶۴۸۷ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد، ۴۱۰۷ نفر به اتهام قاچاق و توزيع موادمخدر و ۲۲۹۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‎اند. در ميان دستگيرشدگان اين هفته ۹۰ نفر از اتباع بيگانه مي‌باشند.

وی با بيان اينكه بالغ بر ۸۰ درصد كشفيات اين دوره زماني مربوط به شش استان كشور مي‌باشد،‌ اظهار داشت: بيشترين حجم كشفيات با ۳۲۴۲ كيلوگرم مربوط به استان کرمان است كه معادل ۱۸ درصد كشفيات كشور مي‌باشد و هرمزگان با ۲۷۵۶ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۲۶۰۳ كيلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۷۶۷ کیلوگرم و فارس با ۱۷۵۴ کیلوگرم، اصفهان با ۱۴۵۵ کیلوگرم و یزد با ۱۱۵۶ کیلوگرم به ترتيب در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم كشفيات ۵ استان اولويت‌دار حوزه مقابله يعني سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از كشفيات كشور در هفته مذكور ۵۰ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی اظهار داشت: طي اين مدت ۴۱۲ دستگاه خودرو و ۱۹ قبضه سلاح توقيف شد و همچنین ۵۷ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۸ درصد انتظامی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha