کد خبر: کشف-بیش-از-304-تن-مواد-مخدر-و-روانگردان
۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ سردار ناصر اصلانی در هشتاد و نهمین جلسه کمیته مقابله با ورود و عرضه ستاد که به رياست سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی جانشین ناجا و رئيس كميته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر ستاد برگزار شد، ضمن ارائه گزارش عملکرد سه ماهه دستگاه‌هاي مقابله‌اي در سالجاری گفت: 95 درصد اقدامات انجام شده در امر مبارزه با مواد مخدر از سوی دستگاه‌های مقابله با ورود و عرضه، کارهای اطلاعاتی و انتظامی بوده است.

وی افزود: در این مدت، بیش از 304 تن انواع مواد مخدر و روانگردان در نبرد با سوداگران مرگ کشف شده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 1398  بالغ بر 38 درصد رشد داشته است.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: از مجموع كشفيات ذكر شده، 245425 کيلوگرم ترياك (معادل 81 درصد)، 7662 کيلوگرم هرویین (معادل 2 درصد)، 5360 کيلو گرم مرفین (معادل2 درصد)، 33229 کيلوگرم حشیش (معادل 11درصد)،‌ 6201 کيلوگرم شیشه (معادل 2 درصد) و 6654 کيلوگرم سایر مواد (معادل 2 درصد) بوده است.

اصلانی اظهار داشت: طی سه ماهه امسال بیش از 635  فقره باند قاچاقچیان موادمخدر منهدم و تعداد 50 هزار نفر از عاملین اصلی قاچاق، توزیع و خرده فروشان موادمخدر در سطح کشور دستگیر و به مجازات قانونی محکوم شدند.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، طرح یاد شده طبق پروتکل ابلاغی و با اجرای کلیه شیوه های بهداشتی و درمانی ستاد ملی کرونا با قوت در حال اجرا می‌باشد.

در ادامه؛‌ سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی جانشین ناجا و رئيس كميته مقابله با عرضه ستاد، از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده از سوی کلیه دستگاه‌های مقابله با ورود و عرضه موادمخدر تشکر کرد و با تاکید بر اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده از لوث معتادین متجاهر و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و روانگردان بیان داشت: در راستای ارتقای سطح کیفی اقدامات مقابله‌ای، نیازمند تشکیل کارگروه های ویژه در این امر هستیم.

وی با تاکید بر راه اندازی کارگروه‌های اطلاعاتی، مرز و ساماندهی معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان، همکاری دیگر دستگاه ها را در این عرصه خواستار شد.

در ادامه جلسه اهم مباحث مقابله با ورود و عرضه موادمخدر و روان گردان  در كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد و در پایان با تجلیل از سردار سرتیپ پاسدار ایوب سلیمانی رئیس سابق کمیته، از زحمات سردار سرتیپ دوم پاسدار زاهدیان در زمان تصدی ایشان در سمت رئیس پلیس مبارزه باموادمخدر ناجا، با اهدای لوح سپاس، تقدیر و تشکر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha