کد خبر: ۱۹۷-هزار-نفر-از-خدمات-هلال-احمر-خراسان-ج
۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
۱۹۷ هزار نفر از خدمات هلال احمر خراسان جنوبی بهره مند شدند

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد رضا رضایی با اشاره به فعالیت های هلال احمر در دهه اول محرم بیان کرد: طی این مدت خدمات مطلوبی توسط دو حوزه جوانان و امداد هلال احمر به جامعه هدف ارائه شد.

 وی با اشاره به اجرای طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال بیان کرد: این طرح توسط اعضای جوان هلال احمر در راستای ارائه خدمات مختلف بهداشتی در عزاداری های محرم اجرایی شده است.

رضایی ادامه داد: این طرح از آغاز محرم همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی شروع شده و تا ۱۳ شهریورماه جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در عزاداری های دهه اول محرم ۱۰۹ هیئت مذهبی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، افزود: همچنین طی این مدت بیش از 170  هزار نفر از خدمات ارائه شده بهره مند شده اند.

رضایی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح 50 هزار و 370 عدد ماسک و سه هزار و 614 پوستر، بروشور و بنر بین عزاداران توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: ضدعفونی دستان عزاداران و محل برگزاری محافل عزا، آموزش پروتکل های بهداشتی، نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و غربالگری سلامت عزاداران از دیگر خدمات ارائه شده بوده است.

رضایی افزود: در مجموع برای اجرای این طرح، بیش از چهار هزار نفر روز عضو جوان با هلال احمر همکاری داشته اند.

ارائه خدمات ۹۹ تیم امدادی به عزاداران حسینی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به خدمات امدادی در دهه اول محرم بیان کرد: طی این مدت ۳۸۶ نیرو در قالب ۹۹ تیم امدادی برای پوشش حوادث احتمالی در محل محافل عزا حضور داشته اند.

رضایی با بیان اینکه ۲۷ هزار و  ۷۶۰ نفر از خدمات امدادی این تیم ها بهره مند شده اند، گفت: ۹۷ دستگاه خودرو امدادی در خدمت رسانی به جامعه مخاطب بکارگیری شده است.

وی بیان کرد: انجام تست فشار خون برای ۲۸۰ نفر، تب سنجی سه هزار و ۲۷۰ نفر، توزیع شش هزار و ۲۱۰ عدد ماسک و ضدعفونی ۱۸ هزار نفر از دیگر خدمات حوزه امدادی جمعیت هلال احمر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha