کد خبر: 10-ترفند-برای-موفقیت-در-مصاحبه-شغلی
۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴

ترفندهای موفقیت در مصاحبه شغلی

به همان اندازه که صحبتهایتان شما را در مصاحبه شغلی موفق میکند رفتار و حرکت تمام اجزای بدنتان نیز در موفقیت شما تاثیر گذارند . به گفته رزماری هفنر، مدیر ارشد منابع انسانی شرکت کریِر بیلدِر، به نشریه‌ی بیزینس‌اینسایدر  “‌زبان بدن می‌تواند تاثیر بسزایی بر نحوه‌ی برداشت دیگران از شما در محل کار داشته باشد.‌” به نقل از رزماری هفنر ، شاید کمی احمقانه به نظر برسد، ولی این مسئله دلایل روان‌شناختی دارد. پس یادتان باشد همیشه در محل کار همواره خودتان را به شکلی سنجیده معرفی بکنید. در این مقاله چند مورد از ترفندهای موفقیت در مصاحبه شغلی را برایتان بیان می کنیم:
  1. در مصاحبه شغلی با مصاحبه کننده دست بدهید برای پیشرفت در مصاحبه شغلی سعی کنید به محض ورود به محل با شخص مصاحبه کننده دست بدهید. این کار باعث می شود کمی نسبت به شما گشاده رو شود و شما را در ذهنش بسپارد. این موضوع را آماندا آگوستین، متخصص مشاوره‌ی شغلی در شرکت تاپ‌رزومه بیان کرده است. همچنین به گفته وی دست دادن بیانگر اعتماد به نفس شماست و با این سه ثانیه کار میتوانید به موفقیت در مصاحبه شغلی بسیار نزدیک شوید .دست دادن مهارت های خاص خود را دارد که پیشنهاد میکنیم حتما انها را یاد بگیرید.
  2. در مصاحبه شغلی به خوبی تماس چشمی برقرار کنید در کتاب دکتر هایدی گرنت هالورسون با نام “‌هیچ‌کس درک‌تان نمی‌کند؛ باید در این مورد چه کار کنید‌”، اولین چیزی که شخص در اولین دیدار شما به ان فکر میکند اینست که ایا میتواند به شما اعتماد کند یا نه . مهمترین راه برای جلب عتماد دیگران تماس چشمی است . در کنار نکته بالا که دست دادن با مصاحبه دهنده بود باید بگوییم سعی کنید با او تماس چشمی هم داشته باشید . البته نه اینکه از اول تا اخر در چشمانش خیره شوید . با فاصله این کار را کنید . چون نگاه کردن در چشم‌ها به صورت دائمی و بیش از اندازه نوعی اقدام به تهدید تلقی می‌شود و شاید باعث شود شخص مصاحبه‌کننده مضطرب شود، بنابراین خیلی هم نگاه نکنید . همه چیز در حد اعتدالش خوب است .
  3. در مصاحبه شغلی صاف و مرتب بنشینید لم دادن یا ولو شدن و کج و کوله شدن در صندلی مصاحبه میتواند سبب شکست شما در مصاحبه شغلی تان شود . با این کار مصاحبه کننده فکر میکند این شغل برای شما خیلی مهم نیست و زیاد به ان علاقه ندارید . پس صاف و مرتب بنشینید. همچنین صاف و مرتب نشستن نشانه اعتماد به نفس و هوش و ذکاوت شماست.
  4. در مصاحبه شغلی هرزگاهی کمی به جلو خم شوید پیشنهاد میکینم گاهی به جلو خم شوید. جالب است بدانید که به گفته‌ی ایمی گلِیزر، نایب رییس ارشد شرکت اَدِکو استاِفینگ یواس‌ای، وقتی روی صندلی تان به جلو خم می شوید، به مصاحبه‌کننده نشان می‌دهید کاملا درگیر و علاقه‌مند به صحبت کردن با او میباشید. البته خم شدن بیش از حد هم نوعی گستاخی است. خودتان باید حد تعادل خم شدن به دستتان بیاید.
  5. در مصاحبه شغلی از نحوه‌ی نشستن مصاحبه‌کننده تقلید کنید
  6. در مصاحبه های شغلی دست به سینه نباشید و پا روی پای‌تان نیندازید
  7. در مصاحبه شغلی جایی برای دست‌های‌تان پیدا کنید
  8. در مصاحبه های شغلی سرتان را تکان دهید
  9. در مصاحبه ی شغلی لبخند بزنید . اما خنده از ته دل نکنید . گاهی لبخند ملیح بزنیدو  اخم نکنید.
  10. در مصاحبه ی شغلی مصمم و با انرژی قدم بزنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha