۱۱۲ محموله بین المللی در زمینه کرونا وارد ایران شد

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا ، دكتر كريم همتي در هشتمین نشست كارگروه ارزيابي فرصت هاي مدیریت بیماری كرونا  گفت:جمعیت هلال احمر از همان روز هاي نخست شیوع كرونا در كشور برای مديريت اين بيماري فراگير فعالانه تلاش کرده و در این زمینه پیشگام است.

وی افزود: در حال حاضر ما نيازمند حمايت هاي جدي از سوي دولت و نهادهاي مردمي جهت خدمات رساني بهتر و آمادگي بيشتر در مقابله با بلايا و حوادث هستيم.

همتی در این زمینه از تلاشهای جمعیت هلال احمر برای آموزش همگانی مردم خبر داد و اظهارداشت: هلال احمر از اولين روزهايي كه كرونا در كشور شیوع یافت، آموزش همگاني را به صورت جدي شروع كرد به گونه ای که تا امروز حدود ۷۰ ميليون نفر از آموزشهای مجازی این نهاد در کشور استفاده کرده اند.

وی افزود: با همكاري سازمان نظام پزشكي كشور تاکنون براي بيش از يك ميليون و ۳۵۰ هزار نفر نیز گواهی آموزشهای آنلاین صادر کرده ایم.

همتی با اشاره به اينكه جمعيت هلال احمر در كنار وزارت بهداشت و ساير اركان ستاد مديريت بحران، بحث غربالگري ورود و خروجي شهر را انجام داد، گفت: در این فرایند حدود ۲۱ ميليون نفر و بيش از ۷ ميليون خودرو مورد غربالگري قرار گرفته و از اين تعداد ۱۴ هزار نفر به مراكز بهداشتي و درماني معرفي شدند.

رییس جمعیت هلال احمر يكي از اقدامات مهم این نهاد را در حوزه کرونا، ایجاد نقاهتگاهها عنوان کرد و گفت که  این نهاد حدود ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهي را راه اندازی کرد که دراین میان،  بيش از ۱۶۰۰ تخت را در استان ها فعال كرديم.

وي تصريح كرد: جمعيت هلال احمر همچنین توانست براي ۴۴ موسسه خيريه به عنوان واسط بين جمعيت و مردم نيازمند مجوز فعالیت صادر كند و با اين مجوزها كمك هاي مردمي جمع آوري شده در اختيار افراد نيازمند قرار گرفت.

همتی خاطرنشان کرد: در مجموع  تاکنون بيش از ۵۳۰ ميليارد ريال كمك هاي غير نقدي و حدود ۳۵۰ ميليارد ريال كمك هاي نقدي افراد خیر و نیکوکار در حوزه کرونا توسط هلال احمر جمع آوري شده است.

ریيس سازمان جمعيت هلال و احمر در خصوص حمايت هاي بين المللي هم گفت: با رايزني در سطح بين المللي،  توانستیم۱۱۲ محموله خارجی را وارد كشور كنيم كه ۷۰ محموله از مقصد چين بود و همه اقلام و تجهیزات یادشده  با سازوكار ستاد مركزي كرونا در میان مراکز درمانی توزيع شد.

وي افزود: ۳۰۰ هزار بسته غذايي نیز در اختیار افراد نيازمند كه تحت پوشش هیچ نهادی نبودند؛ قرار داده شد و براي بيماران خاص مثل سرطاني هم ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خدمات بهداشتي قرار داديم.

ریيس سازمان جمعيت هلال و احمر تهیه و توزیع بيش از ۵۰ هزار ماسك، بیش از چهار هزار شيلد محافظ صورت و بیش از ۱۰ هزار لیتر مواد ضد عفوني كننده را از دیگر اقدامات این نهاد در زمینه کنترل بیماری کرونا بیان کرد.

وضعيت انبارهاي امدادي از ديگر موضوعاتي بود كه ریيس سازمان جمعيت هلال احمر به آن اشاره کرد.   همتی  گفت: بروز حوادث پي در پي در كشور باعث خالي شدن انبارهايمان شده است.

وي افزود: موجودي انبارهایي كه از حيث ۱۶ قلم امدادي براي هر بحراني نياز است بايد معادل مصرف دو درصد جمعيت آن منطقه باشد اما در برخی مناطق كشور اين عدد كمتر از يك دهم درصد است.

ریيس جمعیت هلال و احمر تصریح کرد: در نشستی که امروز با سازمان برنامه و بودجه داشتیم قرار شد در اولين فرصت، كمك اضطراري در اختیار این جمعیت قرار گیرد.

وی گفت: برای شارژ انبارها و تجهيزات هلال احمر به مبلغي حدود ۱۹۰۰ ميليارد تومان نياز داريم.

همتی در باره راه اندازی خانه هاي هلال در شهرها و روستاها گفت:  به منظور هدایت و بهره گیری از کمکهای مردمی در حوادث و بحرانها، حدودا در ۴۰ هزار نقطه روستايي نياز به برپايي خانه هاي هلال داريم.

وی افزود: تاکنون اقدامات اولیه برای راه اندازی حدود ۱۳۰۰ خانه هلال در سطح کشور انجام شده است.

رییس جمعیت هلال احمر یادآور شد: برنامه اين است كه خانه هاي هلال را با محوریت داوطلبان جمعيت هلال احمر و امدادگران پيگيري كنيم تا از ظرفیتهای مردمی برای حل بحرانها در مناطق مختلف استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha