کد خبر: 122هزار-نفر-از-جمعیت-سلماس-تحت-پوشش-بیمه-س
۳ دی ۱۳۹۹، ۸:۰۱

علیرضاحاجی حسینلو  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت در آذربایجان غربی افزود: این تعداد بیمه شده تحت پوشش 61درصد از جمعیت 200هزارنفری سلماس را شامل می شوند.

وی با اشاره به وجود فضای کرونایی و کاهش بار مراجعه کنندگان حضوری اضافه کرد:از بیستم آبان ماه سال جاری ثبت نام و تمدید این دفترچه ها بصورت سیستمی و از طریق اینترنت شده است.

وی به ثبت نام رایگان جهت گرفتن دفترچه سلامت در دوران کرونا اشاره داشته و گفت: همشهریان سلماسی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند تا پایان بیماری کرونا می‌توانند بدون پرداخت هزینه دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.

رییس اداره بیمه سلامت سلماس اظهار داشت: برای صدور دفترچه، یک ارزیابی اولیه موسوم به"وُسع" برای مشخص شدن دهک‌های جمعیتی صورت می‌گرفت تا بر اساس آن و طبق قانون و آیین نامه‌های مصوب، سازمان بیمه سلامت بخشی از حق بیمه را از افرادی که در دهک‌های بالا جامعه هستند، دریافت کند.

وی خدمات بیمه سلامت در خصوص بیماران کرونایی را هم عنوان کرده و افزود:در شرایط اپیدمی کرونا این سازمان با تحت پوشش قرار دادن این بیماری 70 درصد هزینه های سرپایی و 90 درصد هزینه های بستری در بخش های دولتی  بیماران کرونایی را پرداخت می کند.

 حاجی حسینلو، همچنین از قرار گرفتن داروهای هیدروکسی کلروکین سولفات و کلروکین فسفات در بخش سرپائی و داروهای اینترفرون بتا در بخش بستری ، در لیست بیمه سلامت خبر داد و گفت: از تاریخ ۲۵ آبان سال جاری نیز داروهای فاویپیرواویر و رمدسیویر، جهت درمان بیماران کرونایی مبتنی بر پروتکل‌های وزارت بهداشت، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha