کد خبر: 125-هزار-نفر-از-مهاجران-افغانستانی-واکسن
۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر گفت: ۱۲۵هزار نفر از اتباع افغانستانی و جامعه میزبان آن‌ها در ۴ استان شرقی کشور، هر دو دز واکسن کرونا را دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ منصوره باقری معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه این جمعیت گفت: با کمک مالی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و در اقدامی مشترک با جمعیت هلال‌احمر ایران، واکسیناسیون ۱۲۵ هزار نفر از مهاجران افغانستانی و ساکنان جوامع میزبان آن‌ها در ۴ استان شرقی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

همچنین یوهانس بروئر، رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران نیز گفت: دسترسی منصفانه به واکسن برای پایان دادن به همه‌گیری کووید-۱۹ ضروری است. مشارکت جمعیت هلال احمر در این فرایند به طور ویژه‌ای حائز اهمیت است چون پویش موفق واکسیناسیون، نیازمند دسترسی همه آحاد جامعه به واکسن است. مسئولان جمعیت هلال احمر ایران تلاش عظیمی برای برنامه ملی واکسیناسیون انجام می دهند و ما خوشحال هستیم که می توانیم از این تلاش‌ها پشتیبانی کنیم.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر ایران یکی از اعضای کارگروه ملی کووید-۱۹ است و به‌شکل فعال از اقدامات وزارت بهداشت در مسیر مبارزه با این همه گیری در ایران با انجام فعالیت‌های مختلفی شامل پیشگیری، غربالگری، درمان و واکسیناسیون، حمایت کرده است. کمیته بین المللی صلیب سرخ به همکاری خود با سازمان‌ها و مسئولان در سراسر ایران برای فراهم نمودن کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز و پشتیبانی از کسانی که نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند، ادامه خواهد داد.

خبرنگار: سیمین سلیمانپور مقدم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha