کد خبر: 16-هزار-نفر-در-خراسان-جنوبی-تحت-پوشش-طرح-آ
۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸
16  هزار نفر در خراسان جنوبی تحت پوشش طرح آمران سلامت قرار گرفتند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد رضا رضایی در جریان بازدید از روند ارائه خدمات تیم های آمران سلامت بیان کرد: آمران سلامت از جمله طرح های مهم و موثر برای مقابله با این ویروس بوده که با محوریت حضور جوانان داوطلب در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، از 5 آبان همزمان با سراسر کشور در استان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات زیادی در میدان مبارزه با این ویروس انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع روزانه کرونا، مبارزه با این ویروس رسالتی همگانی بوده که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

رضایی افزود: ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی، حمایت بهداشتی و درمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و توسعه آموزش‌های همگانی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای اجرای این بیش از 500 نفر از جوانان داوطلب هلال احمر در قالب ۶۱ پایگاه ثابت و 65 تیم سیار به ارائه خدماتی پیرامون قطع زنجیره انتقال کرونا می پردازند، اظهار کرد: تا کنون بیش از 5 هزار ماسک بین افرادی که از پوشیدن آن در محیط های عمومی خودداری میکند توزیع شده است.

رضایی راهنمایی به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و توصیه و تأکید به حفظ فاصله اجتماعی را از جمله فعالیت های این تیم ها دانست و گفت: از ابتدای اجرای آمران سلامت تاکنون 16  هزار و 335 نفر تحت پوشش خدمات طرح قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از شهروندان خواستاریم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند، افزود: امر به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شأن و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه از مهم‌ترین وظایف آمران سلامت است.

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر، با توجه به وضعیت کرونا در استان، اجرای طرح آمران سلامت تا 15 آبان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha