از ابزار های هدف عدم نگاه جنسیتی به زن، توجه و تعهد به خانواده است

استاندار زنجان گفت :  یکی از ابزارهای هدف عدم نگاه جنسیتی به زن،   توجه و تعهد به خانواده است.

به‌گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ محسن افشارچی ظهر روز چهارشنبه در همایش "حس خوب ریحانه" با بیان اینکه  در خصوص خانواده در قرآن و احادیث بسیاری پرداخته شده است بیان داشت: آن چیزی که من به لحاظ عقلی به آن رسیدم و توجیه دارد و نقلی نیست و شاید انتقاداتی نیز در این موضوع باشد که مرد وزن  را به این شکل باید دید که اصالت جنسیت را نباید  مصائب قائل شویم.

وی تصریح کرد: وقتی در خصوص مقام زن صحبتی میشود  نباید نگاه  ظرافت و زیبایی باشد باید تمام اصول و ارزش های انسانی  را شکل داد، باید نگاهمان به  زن و مرد  نگاه انسانی باشد که وقتی نگاه انسانی باشد جنسیت فرع می‌شود.

استاندار زنجان  تاکید کرد: خانواده ابزاری است که نگاه زن را به نگاه جنسیتی دور کند  و وقتی انسانی در چهارچوب خانواده باشد تبدیل به  محل آرامش می‌شود.

افشارچی با اشاره به اینکه انسان موجودی تعهد گریز است و دوست ندارد چهارچوب داشته باشد افزود : به همین دلیل خداوند دین و پیامبران را فرستاده است تا در زندگی انسان باید و نباید هایی باشد.

وی  گفت: خانواده، مرد را که ذاتا تعهد گریز است   متعد به چهارچوب می‌کند  و به همبن دلیل گفته می‌شود کسی که خانواده دار است خداشناس تر  است  وقتی تعهد کنار گذاشته می‌شود، یعنی خانواده به عنوان کوچکترین سلول تشکیل دهنده جامعه، ناخودآگاه به هر تعهد و باید و نباید دیگری تن نمی دهد.

استاندار زنجان گفت :  یکی از ابزارهای هدف عدم نگاه جنسیتی به زن،   توجه و تعهد به خانواده است.

افشار چی  ابزار دوم  را عفاف عنوان کرد وبیان داشت: اگر ما اصالت جنسیتی را در جلوی چشم دیگران قرار ندهیم  و بخواهیم انسانیت اصالت داشته باشد باید با  وجود و گوهره انسانی خود توجه داشته باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر بخواهیم به زن اصالت جنسیتی ندهیم ابزار، خانواده و عفاف است ابراز کرد : متاسفانه تحت تاثیر غرب قرار گرفته ایم و خانواده را دست کم گرفته ایم و تحت تبلیغات قرار می‌گیریم و خانواده را پررنگ نمیبینم.


 

محسن افشارچی  با اشاره به اینکه در زندگی  دو مسیر اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و هردو لازمه زندگی  است بیان داشت : آن چیزی که به  جنسیت  زن اصالت میدهد اعتماد به نفس است  و باید در کنار  این ابزارهای خانواده و عفاف باید اعتماد به نفس را نیز داشت

وی با بیان اینکه  کسی که خانواده مستحکمی دارد باید اعتماد به نفس داشته باشد  اظهار داشت : ما به خانواده و پوشش خودمان اصالت می‌دهیم و اعتماد به نفس را داریم و معتقد هستیم  که زن کامل به این صورت زندگی می‌کند هم در اجتماع و خانواده  .

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha