نرخ بیکاری در گلستان به ۴/۷ درصد رسیده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری ستاد دهه فجر گلستان از بازگشت نرخ بیکاری استان به ۴/۷ درصد در پاییز امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ستاد دهه فجر استان گفت: در استان گلستان ۱۲تعاونی مرز نشین با ۱۸۰ هزار عضو در اساان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: شرکت های تعاونی مرز نشین در گذشته امکان صادرات و داردات ۸۰ دلار کالا داشتند که سقف این رقم به ۳۰۰ دلار رسیده است.

مازندرانی همچنین ادامه داد: گلستان ۲ هزار و ۷۰۰ سهمیه در بخش کارورزی، اشتغال و بیمه ای دارد که تمامی دستگاه های مرتبط بااین امر آمادگی ارائه خدمت هستند.

این مقام مسئول اظهار داشت: تسهیلات تبصره ۱۸ که یکی از اقداماتدجدید در جهت توسعه اشتغال است، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است و دو برابر این رقم را نیز بانک ها پرداخت میکنند که با نرخ ۸ درصد برای مناطق مرز نشین و محروم و ۱۲ درصد شهرهای بزرگتر است.

وی با اشاره به تغییر نرخ بیکاری استان بیان کرد: در بهار امسال نرخ بیکاری استان، ۷و ۴ دهم درصد و در تابستان ۸ و ۴ دهم درصد و در فصل پاییز مجدد به ۷ و ۴ دهم درصد رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: تاکنون ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات ۴ تا ۸ درصد در اختیار روستاییان و مرز نشینان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha