بیش ۴۰ هزار پرستار پروانه صلاحیت حرفه ای دریافت کرده اند

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تا کنون برای بیش از ۴۰ هزار نفر از گروه پرستاری پروانه صلاحیت حرفه ای صادر شده است، گفت: در سومین دوره این آزمون ۶۸۰۰ پرستار برای دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای شرکت کرده اند.

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر عباس عبادی در حاشیه بازدید از محل آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این آزمون در تهران در سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و ایران و در دانشگاههای مراکز استانها به صورت همزمان برگزار می شود، اظهارداشت: این آزمون در رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری، اتاق عمل و هوشبری برگزار شد و بیش از ۶۸۰۰ نفر در این آزمون شرکت کرده اند. 

وی افزود: داشتن پروانه صلاحیت حرفه ای برای پرستارانی که  تقاضای پست های بالاتر یا درخواست تاسیس مراکز مشاوره پرستاری و مراقبت در منزل دارند، الزامی است.

دکتر عبادی تصریح کرد: با اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری کسب پروانه صلاحیت حرفه ای اجباری می شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت:  پروانه صلاحیت حرفه ای در گذشته به صورت مبتنی بر کسب امتیازات باز آموزی بود و به دلیل اجباری نبودن آن استقبال خوبی از آزمون صلاحیت حرفه ای نمی شد. ولی با توجه به نیاز گواهی مذکور و کاربرد آن در موارد یادشده، تعداد شرکت کنندگان رو به افزایش است.

 شایان ذکر است در آینده نزدیک صدور گواهی صلاحیت حرفه ای بصورت الکترونیکی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha