چک آپ کردن هواپیما و تعویض لندینگ گیر

مدیر خط پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" از چک آپ کردن هواپیما و تعویض لندینگ گیر برای اولین بار در ایران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت (طبنا) احمد شکری، مدیر خط پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" گفت: آشیانه یک و دو هما در فرودگاه حضرت امام (ره) با ارزش بیش از دو هزار میلیارد، قابلیت ساپورت ۳۰ فروند هواپیما را در طول سال دارا است.

وی ادامه داد: این دو آشیانه با جانمایی جدیدی که صورت گرفته است، همزمان قابلیت ارایه خدمات به پنج هواپیما را دارد و می‌تواند به شرکت‌هایی که به فرودگاه امام پرواز دارند، سرویس دهی کند.

شکری با بیان اینکه ظرفیت خالی موجود آشیانه‌ها قابلیت ارایه به شرکت‌های داخلی و خارجی جهت انجام چک‌های سبک و سنگین و کسب درآمد مطمئن و قابل اتکا برای هما را دارد، گفت: در حال حاضر همزمان با A-CHK شماره ۱۹ هواپیمای ۳۳۰ هما که دارای چندین چک پیچیده و سنگین است که روی سیستم Landing Gear و سیستم Air Condition با ارزش تقریبی ۲۰۰هزار دلار در حال انجام است و این امر برای اولین بار محقق شده است.

مدیر خط پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" تصریح کرد: در صورت حرکت به سمت توانمندسازی مهندسی و تعمیرات هما در فرودگاه امام و در یک افق چهارساله با ساخت آشیانه بزرگ شماره سه هما و رفع موانع دست و پاگیر، این واحد با اتکا به توان متخصصان مجموعه و دارا بودن امکانات و تجهیزات منحصر به فرد قابلیت تبدیل شدن به یک MRO معتبر جهت انجام تعمیرات سبک و سنگین و اورهال در منطقه و کسب در آمدی قابل اتکا را دارا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مجموعه همچنین دارای ظرفیت بسیار خوب کارگاه‌های موتور، بدنه، رنگ آمیزی هواپیما، فایبرگلاس، هیدرولیک و … در بالاترین سطح بین المللی هستیم.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha