کد خبر: 175382
۸ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۱۴

امام جمعه سنندج:

دولت به دنبال رفع مشکلات استان و خدمتگزاری بیشتر به مردم است

نمازگزاران سنندجی با راهپیمایی و سردادن شعار کشتارمردم یمن را محکوم کردند
دولت به دنبال رفع مشکلات استان و خدمتگزاری بیشتر به مردم است

امام جمعه سنندج گفت : امروز کشورهای مسلمان با اسلحه و تجهیزات دشمنان اسلام به جان هم افتاده اند و در حال نابودی یکدیگر هستند و دشمنان دین بدنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان و تحقق اهداف شوم خودهستند در حالی که همه مسلمانان باید در برابر دشمنان دین متحد باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) کردستان، ماموستا فائق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که  با رعایت موازین بهداشتی و باحضور نمازگزاران در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار کرد: دولت در تلاش است که مشکلات استان کردستان را رفع نموده و خدمات بیشتر و شایسته تری به مردم استان ارائه نماید.

وی درخصوص سفر اخیر وزیر کشور به استان  گفت: حضور  وزیر کشور در استان کردستان و صحبت های ایشان نشاندهنده این واقعیت است که تمام هم و غم  کابینه دولت خدمتگزاری بیشتر به مردم است.

امام جمعه سنندج افزود: اگرچه با بارش برف مشکلاتی بوجود آمد اما خداوند لباسی بر زمین پوشاند که مایه رحمت و برکت است.

وی همچنین با تبریک صعود تیم ملی به عنوان اولین تیم آسیایی به جام جهانی قطر، ادامه داد: این مایه خوشحالی همه ملت ایران است.

رستمی عنوان کرد: سازمان ملل که باید مدافع حقوق بشریت و بانی صلح و سازش بین جهان باشد، اما نسبت به ظلم به کشورهای افغانستان، فلسطین، سوریه، یمن و دیگر کشورها بی‌تفاوت است در حالی که دین اسلام برای بشریت ارزش قائل است اما این سازمان از ظالم دفاع می‌کند و خون انسان‌ها برای این سازمان ارزشی ندارد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به رحم و کرم خداوند به بندگانش اشاره کرد و گفت: در تمام برهه‌ها و زمان‌ها رحم والای خداوند بر مخلوقات جهان ملموس است.

امام جمعه سنندج یادآور شد: پیامبر فرموده‌اند اگر کسی که رحم نداشته باشد به او رحم نمی‌شود و کسانی که اهل رحم به جامعه بشریت هستند خداوند به آنها رحم خواهد کرد.

رستمی خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان و افراد گرفتار از ویژگی‌های مسلمان است لذا باید با الگوگیری از پیامبر رحمت و مهربانی به این خصیصه بارز مسلمانی و انسانیت توجه کرد و بایستی  نیازمندان و فقرا را شناسایی کنیم و  اجازه ندهیم این قشر در فقر باشند.

در پایان نماز جمعه، با حضور کسترده  نمازگزاران سنندجی از  مسجد جامع تا میدان انقلاب راهپیمایی ضداستکباری در دفاع از مردم بی دفاع یمن برگزار شد و شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهایی، کشتار بی‌گناه مردم یمن را محکوم کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha