نجات بانوی کوهنورد گرفتار در ارتفاعات تهران

عوامل هلال احمر استان تهران در شهرستان شمیرانات در یک عملیات سخت و دشوار پس از ۲۴ ساعت تلاش، خانم کوهنوردی که در ارتفاعات شیرپلا واقع در شمال تهران سقوط کرده بود را نجات دادند.

به گزارش گروه حوادث خبرگزاری سلامت(طبنا)، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان این مطلب گفت: ساعت ۱۴:۴۸ عصر چهارشنبه (۶بهمن ۱۴۰۰) پیرو اعلام حادثه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر سقوط از ارتفاع کوهنورد خانم ۲۸ ساله در ارتفاعات شیرپلا، بلافاصله تیم های امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان استان تهران از شهرستان شمیرانات به منطقه اعلام شده صعود کردند.

شاهین فتحی افزود: با توجه به برف و کولاک شدید در ارتفاعات، دسترسی به مصدوم سخت شد و پس از ساعت ها تلاش، نجاتگران به این کوهنورد دسترسی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه پس از رسیدن نیروهای عملیاتی و ارزیابی اولیه مشخص شد این خانم از ناحیه  کمر دچار آسیب دیدگی شدید و همچنین از ناحیه پای راست دچار شکستگی شده است، خاطر نشان کرد: نجاتگران پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی و تثبیت فیزیکی،  بدلیل نامساعد بود شرایط جوی (برف و کولاک) و عدم وجود دید کافی در مسیر، برای حفظ جان مصدوم و جلوگیری از خطرات احتمالی، وی را برای شب‌مانی به پناهگاه شیرپلا منتقل کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در ادامه افزود: صبح پنجشنبه به دلیل شرایط جوی پر بارش و صعب العبور بودن مسیر برای انتقال مصدوم، دو تیم دیگر امداد و نجات کوهستان از پایگاه های دربند، شیرپلا و یک تیم از شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات بعنوان تیم پشتیبان به منطقه اعزام شدند.

به گفته وی با تلاش بی وقفه عوامل عملیاتی جمعیت هلال احمر شمیرانات، مصدوم به پایین ارتفاعات منتقل و جهت تکمیل مراحل درمانی تحویل عوامل اورژانس ۱۱۵ شد و عملیات در ساعت ۱۷ روز پنج شنبه (۷ بهمن ماه ۱۴۰۰) باموفقیت به پایان رسید.
خبرنگار: الهام نظری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha