کد خبر: 175386
۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶
افتتاح و کلنگ زنی  ۵۸ پروژه شرکت توزیع برق کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، امسال ۵۸ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۹۴۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: توسعه صنعت برق به وسعت ایران، یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای مردم است و این پیشرفت و توسعه در ۴۳ سالگی انقلاب تا جایی پیش رفته که ایران را به یکی از کشورهای پیشرفته در این بخش تبدیل کرده است.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان نیز از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون هم‌راستا با سایر شرکت‌های موفق، در حوزه های گوناگون همچون توسعه شبکه، اصلاح و بهسازی شبکه، بهره گیری از زیرساخت های نرم افزاری در راستای ارتقاء کیفیت خدمات عملکرد موفقی در تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خاطرنشان کرد: طی سال جاری اقدامات مطلوبی در زمینه توسعه و بهسازی شبکه توزیع برق استان صورت گرفته که از مهمترین آنها می توان به اصلاح و بهسازی قریب به ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی، اجرای کامل طرح بهارستان در بیش از ۱۵۰ روستابا هدف اصلاح کامل تجهیزات شبکه،  برق رسانی کامل به تمام روستاهای بالای ۵ خانوار استان، استاندارد سازی کامل ولتاژ تحویلی به مشترکان تحت عنوان طرح چاوش و … اشاره کرد.

لهونیان به پروژه‌های این شرکت به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و گفت: امسال ۵۸ پروژه در استان کردستان بااعتباری بالغ‌ بر ۹۴۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد، ۵۳ پروژه افتتاح و ۵ پروژه نیز کلنگ زنی می‌شود، افزود: بیشتر این پروژه‌ها بااعتباری بالغ‌بر ۵۹۰ میلیارد ریال مربوط به اصلاح و بهسازی شبکه از طریق تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار است که در همین راستا مقرر است سال ۱۴۰۱ پایان سیم مسی در شبکه برق استان باشد.

لهونیان در ادامه اظهار داشت: در مجموع پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی این شرکت در دهه فجر امسال در حوزه های برقرسانی به پروژه‌های شاخص ملی و استانی، برق رسانی به شهرک‌های مسکونی و شهرک‌های صنعتی، اصلاح و بهسازی شبکه توزیع برق، رفع ضعف ولتاژ در شبکه، تکخوانی کنتور روستاهای باز فروش و درنهایت اصلاح و احداث روشنایی معابرمی باشد که در دهه فجرامسال کلنگ زنی و به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به پراکندی پروژه‌های این شرکت در سراسر استان، افزود:۲۶ مورد از این پروژه‌ها در مناطق روستایی و ۳۲ پروژه نیز مختص به نقاط شهری و طرح‌های اختصاصی می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۷۰۷ هزار مشترک کردستانی از نعمت انرژی برق بهره‌مند هستند، افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۵ خانوار استان از برق برخوردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha