سهم هر شهروند زنجانی از فضای سبز ۱۵/۴متر مربع

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: از  ۶۶۵ هکتار فضای سبز محدوده شهر زنجان سهم  هر شهروند زنجانی از فضای سبز  ۱۵/۴ مترمربع است .

 به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان ؛ محسن قربانی  در مراسم افتتاح همزمان پارک های سطح شهر منجمله بهره برداری از پارک نیکان پونک، پارک علم و فناوری، پارک مصباح الهیه و پارک کوی فرهنگ گفت :  شهرداری زنجان در خصوص مدیریت حفظ و نگهداری فضای سبز در حال حاضر ۶۶۵ هکتار فضای سبز را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه سرانه هر شهروند ۱۵/۴ مترمربع فضای سبز  است  افزود : این میزان نسبت به سرانه کشوری عدد خوب و مناسبی است .

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با اشاره به اینکه میزان آب مصرفی فضای سبز در شهر زنجان ۲هزار و ۸۳۶ هرار متر مکعب است بیان داشت: ۹۵ درصد به صورت آب خام از طریق ۲۶ عدد چاه ملکی و استیجاری و ۵ درصد نیز از محل آب شرب تامین می‌شود و همچنین مقدار فضای سبز تحت پوشش آبیاری  مکانیزه نیز ۵۰ درصد می باشد .

قربانی با بیان اینکه هرساله نسبت به توسعه فضای سبز و بر اساس بودجه مصوب در مناطق و شهرک ها انجام می‌شود گفت :  میران توسعه فضای سبز در سال جاری ۱۱ هکتار بوده که به فضای شهری اضافه شده است .

وی با اشاره به ویژگی پارک  های جدید الاحداث اظهار داشت : طراحی پارک ها به شیوه خشک منظری و کاهش چشمگیر  سطوح چمن کاری  و جایگزینی با سایر پوشش گیاهی ،استفاده از سیستم آبیاری نوین جهت جلوگیری از  هدر رفت آب و اصلاح شبکه آبرسانی و آبیاری پارک ها و.... از جمله این ویژگی ها  است . 

این مسئول   تصریح کرد:  چشم اندازی که شهرداری در خصوص  فضای سبز در نظر دارد یکی  افزایش سرانه فضای سبز به ۲۰ مترمربع و دیگری   پیگیری در  خصوص ایجاد کمربند سبز در زنجان است .

خبرنگار: زهرا نوری 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha