اعلام آماده باش به مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا

معاون بهداشت وزارت بهداشت از ابلاغ مصوبات اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعلام آماده باش به تمام مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر کمال حیدری گفت: در روزهای اخیر شاهد روند صعودی تعداد مبتلایان ناشی از گسترش ویروس کرونا و سویه های جدید آن بوده‌ایم. در این راستا مصوبات یکصد و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.
وی افزود: بر اساس این مصوبات به کلیه پرسنل و واحدهای ارائه خدمات سطح یک شامل مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه‌های بهداشت اعلام آماده باش شد.  
دکتر حیدری و ادامه داد: پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون و مراکز و پایگاه های ارائه دهنده خدمت واکسیناسیون فعال بوده و به تکمیل پوشش واکسیناسیون نوبت سوم در گروه های سنی بالای ۱۸ سال می‌پردازند.
معاون بهداشت تصریح کرد: تداوم انجام واکسیناسیون در گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال، حذف کلیه ماموریت ها و جلسات غیرضروری، تامین اقلام حفاظت فردی استاندارد و مناسب برای کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، درمانی و تامین اقلام ضد عفونی کننده استاندارد از دیگر مصوبات ابلاغی به معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.
دکتر حیدری بیان داشت: همچنین ارائه خدمات غیرحضوری برای بیماران و گروه های پرخطر مبتنی بر درخواست برای تمام مراجعین، ابلاغ مصوبات ستاد ملی کرونا به کلیه واحدهای تابعه، تاکید بر واکسیناسیون دوز سوم همکاران کادر بهداشت و درمان و لغو پایش‌های حضوری به مدت دو هفته به جز پایش و نظارت های اجرایی برنامه موج ششم و اعزام تیم واکنش سریع به معاونت های بهداشت دانشگاه ‌ها ابلاغ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha