دانشگاه‌ها مبدا شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق هستند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه به استان البرز با حضور در دانشگاه خوارزمی، خانه خلاق و نوآوری و مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه را افتتاح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها مبدا شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق هستند، گفت: ادبیات جدیدی وارد زیست بوم دانشگاهی و پژوهشگاهی کشور شده است که بر مبنای آن، پژوهش و دانش به خلق محصول و رفع نیازی از جامعه منتهی می‌شود. مراکز رشد و نوآوری و خانه‌های خلاق و نوآوری مبدا به واقعیت پیوستن این ادبیات هستند و با ریل گذاری برای تبدیل ایده های نوآورانه دانشجویان و دانش‌آموختگان خود به سوی محصول یا خدمت؛ این روند را تحقق می بخشند.

ستاری با بیان اینکه از شکل گیری زیست بوم خلاقیت، نوآوری و فناوری در دانشگاه‌ها حمایت می کنیم، ادامه داد: استان البرز یکی از قطب‌های فناوری و نوآوری در کشور است و دانشگاه‌های این استان از جمله خوارزمی؛ اندوخته ارزشمندی از سرمایه‌های انسانی را در خود جای داده اند که به کمک ایجاد زیرساخت‌هایی چون خانه‌های خلاق و نوآوری شکوفا می‌شوند و در مسیر رشد و رونق اقتصاد دانش‌بنیان کشور گام برمی دارند.

۳۵ محصول خلاق

ستاری از محصولات و خدمات شرکت های خلاق مستقر در این خانه بازدید کرد و با بنیانگذاران و توسعه دهندگان این محصولات به گفت و گو نشست.

۳۵ محصول خلاق که حاصل تلاش ۴۳ شرکت خلاق و فرهنگی است با  حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد. این خانه خلاق و نوآوری در بستر دانشگاه خوارزمی زمینه تولید و تجاری سازی محصولاتی در حوزه‌های سلامت، گردشگری، سرگرمی، فناوری‌های شناختی، اطلاعات وارتباطات را فراهم کرده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان البرز با حضور در شهرک صنعتی بهارستان؛ ضمن بازدید از شرکت های دانش بنیان مستقر، از خطوط تولید محصولات ایران‌ساخت زیست فناوری، سلولی و مولکولی و اپتیک و فوتونیک، رونمایی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha