توسعه پایدار در مناطق آزاد با رعایت الزامات زیست محیطی

جلسه هم اندیشی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد.

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ؛ در این دیدار که (۱۶ بهمن) در محل سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز خرسندی از حضور مهمانان گرانقدر در این جلسه هم اندیشی و تبریک ایام  مبارک ماه رجب و دهه فجر، اظهار کرد: هدف از این نشست هم اندیشی، بیان نقطه نظرات در حوزه محیط زیست مناطق آزاد و رسیدن به راهکارهای مفید و موثر برای برداشتن گام های عملی است تا مناطق آزاد را به عنوان الگوی زیست محیطی در سطح کشور معرفی نماییم.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر این نکته که موضوع محیط زیست بر اساس تعامل است نه تقابل، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با توسعه کم اثر پیوند خورده است و همواره بر رعایت شاخص های زیست محیطی در تمامی فعالیت های اقتصادی و عمرانی تاکید داشته است.

معاون رئیس جمهور افزود: کشوری امروز در دنیا موفق است که شاخص های زیست محیطی را در اولویت کارهای خود قرار دهد که امیدواریم با الگو گرفتن از سایر کشورهای موفق بتوانیم این موضوع را در سایر مناطق تعمیم بدهیم.

حفظ محیط زیست یک اصل اساسی در مناطق آزاد است

در ادامه این نشست، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: نگاه ما به محیط زیست نگاه اعتقادی است و ما هم براین نکته تاکید داریم که باید این نگاه به سایر حوزه ها تسری داده شود و همه اجزای دولت و بخش های اجرایی باید دست به دست هم بدهند تا به محیط زیست کمک کنند. ما اعتقادمان این است که نباید به محیط زیست به عنوان عامل دست چندم نگاه شود بلکه به عنوان یک اصل باید به آن نگاه کنیم.

وی درخصوص بحث توسعه پایدار که در دنیا مطرح است نیز گفت: بسیاری از موضوعات مطرح شده در توسعه پایدار باید با رعایت الزامات زیست محیطی انجام شود و ما در همه طرح هایی که در مناطق آزاد مورد بررسی قرار می دهیم این اصل را که همان رعایت الزامات و پیوست های زیست محیطی است، در دستور کارخود قرار داده ایم و کار نظارت و کنترل را از اولویت های طرح ها و برنامه های تدوینی خواهیم داشت.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در ادامه تصریح کرد: از سازمان حفاظت محیط زیست هم می خواهیم همچون گذشته در کنار ما باشند تا با راهنمایی خود، ما را در امر نظارت و کنترل طرح های زیست محیطی یاری کنند واگر در کارها و طرح های توسعه ای که داریم نیاز به اصلاح یا تذکر بود، به ما گفته شود چراکه در طرح های ما همواره توسعه پایدار با رعایت کامل مسائل محیط زیستی یک اصل است.

در ادامه این جلسه، مدیران ارشد دو سازمان به بیان دیدگاه های خود وارائه راهکارهایی جهت حل مسائل محیط زیستی پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha