آغاز بررسی و مطالعات بزرگترین پروژه گردشگری ایران در ساری

نماینده مردم ساری ومیاندرود در مجاس شورای اسلامی، ازآغاز بررسی و مطالعات بزرگترین پروژه گردشگری ایران در ساری خبرداد.

به گزارش طبنا، منصورعلی زارعی در جلسه ای پیرامون بررسی ظرفیت های رودخانه تجن که با حضور بابایی دیگر نماینده ساری در مجلس، فرماندار مرکز استان و مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری ساری برگزار شد،اظهار کرد: فاز اول و دوم بوستان ملل و پروژه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوب بوده اما ظرفیت های رودخانه تجن بیشتر از این است.

وی گفت: نگاه کلی ما به استفاده از ظرفیت رودخانه تجن از سد شهید رجایی تا دریا بوده و اما در حال حاضر قصد داریم مطالعات طرح احداث منطقه توریستی و گردشگری از پل کمربندی شرقی ساری تا دریای خزر است.

نماینده مردم ساری ومیاندرود در مجاس شورای اسلامی ادامه داد: طول مسیر این پروژه حدود ۲۵ کیلومتر است و با احتساب بستر، حریم و محیط پیرامونی رودخانه فضایی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون متر مربع را شامل می شود.

زارعی گفت: ۵ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه جهت انجام مطالعات این طرح از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح باید به زودی در شورای برنامه ریزی استان مازندران به تصویب برسد تصریح کرد: میراث فرهنگی و گردشگری متولی پروژه است و دبیرخانه آن نیز در فرمانداری ساری مستقر خواهد بود.

نماینده مردم ساری ومیاندرود در مجاس شورای اسلامی ادامه داد: استانداری، فرمانداری، دادستانی، ادارات استانی و شهرستانی اعم از منابع طبیعی، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، راه و شهرسازی، امور آب، امور اراضی، شهرداری و... هر کدام باید این پروژه بسیار عظیم نقش آفرین باشند.

سردبیر: راضیه عنایتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha