پاسداشت شهدای هسته‌ای در ششمین روز جشنواره فیلم فجر

همزمان با شهادت امام هادی(ع)، ششمین روز جشنواره در اکران فیلم برای اهالی رسانه با فیلم «هناس» از سانس دوم از سر گرفته شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر؛ ششمین روز جشنواره فیلم فجر در سوگ دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام هادی(ع) برگزار شد.
سانس اول به دلیل شهادت اکرانی نداشت و نمایش فیلم برای اهالی رسانه از ساعت 4 بعدازظهر آغاز شد. اما اهالی رسانه به دلیل برگزاری نشست خبری دبیر جشنواره از همان ساعات اولیه شروع برنامه‌ها در جشنواره حضور داشتند.
اکران فیلم‌ها با فیلم «هناس» ساخته حسین دارابی آغاز شد که یکی از فیلم‌های سیاسی و امنیتی جشنواره امسال است که به زندگی شهدای هسته‌ای می‌پرداخت و رنج و مشقت زیست این شهدای گرانقدر و خانواده‌هایشان را به تصویر می‌کشید. حضور خانواده برخی از این شهدا در خانه جشنواره و در روز شهادت امام هادی(ع) فضای جشنواره را دگرگون کرده بود و جشنواره حال و هوای معنوی به خود گرفته بود.
اکران دوم امروز هم به فیلم «شب طلایی» نخستین ساخته یوسف حاتمی کیا اختصاص داشت. بسیاری از اهالی رسانه منتظر حضور ابراهیم حاتمی‌کیا در خانه جشنواره بودند اما حاتمی‌کیای پدر به صورت تلفنی در نشست خبری حضور پیدا کرد تا به نوعی احترام مخاطبان جشنواره را نگه داشته باشد.
سخت‌گیری‌های نمایندگان وزارت بهداشت در خانه جشنواره هم امروز ماند دیگر روزهای جشنواره مشهود بود. جدای از واکسیناسیون که به شکل مستمر در خانه جشنواره صورت می‌گرفت، شرایط برای انجام تست کرونا، تب‌سنجی و دیگر ملزومات کنترل بیماری کووید 19 در خانه جشنواره فراهم بود.
با توجه به این که سانس اول جشنواره تعطیل بود، اما برای رعایت عدالت تکرار اکران فیلم‌های روز برای اهالی رسانه برگزار شد تا افرادی که نتوانستند در سانس اول به تماشای فیلم بنشیند، فرصت دیدن آن را از دست ندهند. همین موضوع موجب شد تا ساعات آغازین یکشنبه 17 بهمن ماه، اهالی رسانه همچنان در سالن‌های جشنواره حاضر باشند و گفتگوها نیز در جریان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha