عملیاتی شدن ۹۰ درصد برنامه ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارهای  کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۹۰ درصد برنامه ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کردستان اجرایی شده و ده درصد باقی مانده در کشت های بهار به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، محمد صالح احمدی گفت: برنامه ابلاغی جهش تولید برای استان کردستان ۴۸۱ هزار هکتار زراعت بوده که شامل محصولاتی مثل گندم، جو، نخود، علوفه، گیاهان دارویی و دانه های روغنی است.


وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در ۱۵ استان کشور امسال به اجرا درآمده، گفت: بیشترین سطح طرح جهش تولید در کشور  با سطحی معادل ۴۸۱ هزار هکتار یعنی ۱۸ درصد به استان کردستان اختصاص داده شده است.


احمدی  افزود: تا اکنون ۴۲۸ هزار هکتار از برنامه ابلاغی در استان کردستان عملیاتی شده و قریب به ۲۵۵ هزار هکتار هم زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفه است.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان اینکه بیمه محصولات طرح جهش تولید تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شده است از کشاورزان استان خواست با توجه به سرمای زمستانه و تنشهای پیش رو هرچه سریع تر نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.


وی خاطر نشان کرد: تغیرات اقلیمی  منطقه و احتمال سرما زدگی و خشکسالی، ریسک تولیدات زراعی استان را بالا برده و باید کشاورزان از تنها چتر حمایتی یعنی بیمه محصولات کشاورزی که می تواند تا اندازه ای خسارت های ناشی از عوامل طبیعی را جبران کند استفاده کنند.


احمدی یاداور شد: تا کنون ۷۴ میلیارد تومان غرامت خسارتهای وارده به  کشاورزان جهش تولید در سال گذشته پرداخت شده است و این امر توانسته بخشی از هزینه های کشاورزان خسارت دیده ناشی از خشک سالی بی سابقه سال گذشته را جبران کند.

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان 

http://Tebna.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha