نتیجه مثبت آزمایشات کرونا در مراکز منتخب به ۵۰ تا ۵۵ درصد افزایش یافته است

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در موج ششم با سویه غالب اومیکرون، با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان با عنوان افزایش "آسانسوری" مواجه هستیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمدحسن درخشان افزود: در دو هفته اخیر میزان مراجعات مردمی و موارد مثبت کرونا در خراسان رضوی افزایش قابل توجهی یافته است ، نتیجه مثبت آزمایشات پی. سی. آر در مراکز منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۵۰ تا ۵۵ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد:در این موج منطق صعودی و یا ضابط‌مند افزایش تعداد مبتلایان و بیماران کرونایی وجود ندارد و به دلیل سرایت پذیری بالای سویه اومیکرون تعداد مبتلایان به طور ناگهانی افزایش یافته که از آن به آسانسوری یاد می‌شود.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: روزانه سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب و سرپایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند و تعداد بستری شدگان روزانه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نیز به ۳۰۰ نفر در روز رسیده است.

دکتر درخشان با بیان اینکه میزان سرایت سویه اومیکرون ۱۰ تا ۲۵ برابر دلتا گزارش شده است، گفت: اگر در یک خانواده یک نفر مثبت باشد و در مراسم دورهمی شرکت کند تمام افراد آن مهمانی یا دورهمی مبتلا می‌شوند و در این میان خطر اصلی برای سالمندان، بیماران زمینه‌ای، مادران باردار و افرادی است که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند.

وی با اشاره به دو رقمی شدن مرگ و میرهای کرونایی در خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی بیش از ۹۰ درصد مرگ ومیر ناشی از کرونا در افرادی رخ داده که واکسیناسیون خود را انجام نداده و یا تکمیل نکرده اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha