فعالیت ۲۲ مرکز تجمیعی تزریق واکسن دراستان کردستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به فعالیت 22 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان گفت: انواع واکسن‌های ایرانی و وارداتی تایید شده شامل فخرا، کوو ایران برکت، پاستوکووک، پاستووکووک پلاس و اسپایکوژن، آسترازنکا، و سینوفارم در سبد تزریق واکسیناسیون استان موجود است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، دکتر بهروز اخوان اظهار کرد: تزریق واکسن کرونا به تمامی افراد واجد شرایط توسط کادر بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت و تجمیعی بی‌وقفه انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از موجود بودن هشت نوع واکسن‌ ایرانی و وارداتی در سبد تزریق واکسیناسیون استان شامل فخرا، کووایران برکت، پاستوکووک، پاستووکووک پلاس و اسپایکوژن، آسترازنکا، و سینوفارم خبر داد و گفت: واکسن پاستووکووک پلاس صرفاً برای نوبت سوم تزریق می‌شود.

دکتر اخوان با بیان اینکه ۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد ۹ مرکز در سنندج، در بانه، کامیاران و سقز هر کدام ۳ مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان در هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در دو نوبت صبح و عصر فعال است.

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری به ویروس کرونا در کردستان گفت: طی روزهای اخیر شمار مبتلایان به این بیماری نسبت به هفته‌ گذشته با شتاب بیشتری در حال افزایش بوده


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه درصد زیادی از افراد مبتلا به کرونا با علائم شبه سرماخوردگی به مراکز درمانی استان مراجعه می کنند، نسبت به شناخت این علائم و لزوم رعایت قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد.

دکتر اخوان علائم خطر و مراجعه زود هنگام به مراکز درمانی را حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: بیماران دارای علائم شدید باید درمان‌های اختصاصی دریافت کنند و مبتلایان با علائم خفیف و حال عمومی نسبتا مناسب نیازی به مراجعه به اورژانس ندارند.

وی در خاتمه وی ضمن درخواست از شهروندان جهت رعایت‌پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در اماکن عمومی را الزامی برشمرد و تصریح کرد: در اسرع وقت نسبت به دریافت واکسن و تکمیل سه نوبت آن اقدام نمایید.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان

http://tebna.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha