رفع تداخل بیش از ۶۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در راستای اجرای قانون بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی، رفع تداخل ۶ هزار و ۵۸۵ هکتار از اراضی شهرستان تایباد انجام شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ جواد اعتضادی اظهار کرد: بر اساس شیوه‌نامه اصلاحی رفع تداخلات ناشی از قوانین و مقررات موازی، تاکنون دو پلاک شهرستان به مساحت شش هزار و ۵۸۵ هکتار منجر به رفع تداخل شده که در مجموع حدود دو هزار و ۷۵۴ هکتار به مساحت اراضی غیر ملی پلاک‌ها اضافه شده‌است.

رئیس جهاد کشاورزی تایباد افزود: تعداد پنج پلاک به مساحت حدود ۲۰ هزار هکتار در کارگروه شهرستان در دست بررسی و اقدام است.

وی همچنین از انعقاد قرارداد تعداد ۱۸ پلاک به مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار با شرکت‌های مهندسین مشاور تا پایان بهمن خبر داد و گفت: تایباد دارای ۱۶۱ پلاک است که از این تعداد احتمال تداخل در ۱۰۵ پلاک وجود دارد که باید در کارگروه رفع تداخلات شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.

اعتضادی تصریح کرد: در راستای صدور اسناد اراضی کشاورزی در سال جاری تعداد ۲۸ مورد به مساحت ۵۲۰ هکتار اسناد کشاورزان صادر شده است که به دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تسریع صدور اسناد اراضی کشاورزی، قرارداد سند ۱۳ پلاک تمام مستثنیات شهرستان به مساحت حدود ۶ هزار و ۵۷۵ هکتار تا پایان بهمن ماه منعقد خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha