گسترش فعالیت مراکز مراقبت پرستاری بیماران مبتلا به کرونا در  مشهد

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر 80 مرکز مراقبت پرستاری و مراقبت بالینی در مشهد فعالیت دارند اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی، در راستای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، فعالیت این مراکز گسترش می یابد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر ایوب توکلیان خاطر نشان کرد:  پیرو مصوبات قرارگاه کرونا دانشگاه در خصوص فعال سازی سیستم مراقبت پرستاری در بحران ناشی از کووید 19 جلسات متعددی به میزبانی معاونت درمان تشکیل شد.  

وی افزود :جهت تعیین فرآیند اجرایی مشارکت درمانگاه ها در ارجاع بیماران نیازمند مراقبت در منزل با حضور مسئولین مربوطه و نمایندگان مراکز ارائه دهنده مراقبت های بالینی و پرستاری در منزل و روسای انجمن درمانگاه ها هم افزایی لازم به عمل آمد و نتیجه نهایی مورد پذیرش این نمایندگان برای عقد قرارداد دوطرفه بین مراکز درمانگاهی و مراکز مراقبت های بالینی و پرستاری در منزل تنظیم شد و به درمانگاه ها ابلاغ گردید.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مزایای این طرح تصریح کرد: با اجرای این فرآیند بیمارانی که به مراکز درمانگاهی مراجعه می کنند در صورتی که نیاز به خدمات درمانی در منزل داشته باشند توسط  درمانگاه ها ارجاع می شوند و خدمات را از مراکز مورد تایید این معاونت دریافت می کنند.

وی در پایان درباره ی چگونگی نظارت این معاونت بر اجرای صحیح این فرآیند خاطرنشان کرد: مراکز ملزم به ثبت اطلاعات بیماران، تعرفه های درمانی از بیمار در سامانه جامع نظارت معاونت درمان دانشگاه می باشند تا این تعامل دو طرفه بین درمانگاه و مراکز بالینی و پرستاری در منزل به نحو صحیح اجرایی شود و خدمات با بالاترین کیفیت به بیماران کرونایی نیازمند ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha