جابه‌جایی بیش از ۶۵۳ هزار مسافر در شبکه پروازی هما

طی ۵ ماهه اول فعالیت دولت سیزدهم، بیش از ۶۵۳ هزار مسافر در شبکه پروازی هما جابه‌جا شدند و در همین مدت ۴ فروند هواپیما نیز به چرخه پرواز کشور برگشت.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، با روی کار آمدن دولت سیزدهم و از مرداد تا آذرماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۹۲ هزار و ۳۲۳ مسافر در پروازهای بین‌المللی و تعداد ۴۶۰ هزار و ۸۰۵ مسافر در پروازهای داخلی با پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقصد رسیدند.

بر این اساس، ۶۵۳ هزار و ۱۲۸ مسافر با ۱۰ هزار و ۳۶۳ پرواز داخلی و خارجی در شبکه پروازی «هما» جابه‌جا شده‌اند. این آمار همچنین به معنی عرضه بیش از یک میلیون صندلی و ۱۰ هزار و ۳۶۳ پرواز مداوم در این دوره ۵ ماهه است.

همچنین در بازه زمانی کوتاه مورد اشاره، ۴۴۰۲ تن بار و ۱۸۲ تن مرسوله پستی داخلی و بین‌المللی جابه‌جا شد.

در این مدت همچنین ۳۴ مورد از هواپیماهای «هما» توسط متخصصان فنی مورد بازرسی‌های دوره‌ای قرار گرفتند. بر این اساس، تعداد ۲۶ مورد A-check و ۶ مورد C-check و ۲ مورد D-check انجام شده است. در بخش A-check هواپیماهای ایرباس ۳۲۱، ایرباس ۳۰۰، ایرباس ۳۳۰، ایرباس ۳۲۰، ایرباس ۳۱۹، بویینگ ۷۴۷ باری، ایرباس ۶۰۰-۳۰۰، فوکر ۱۰۰ و ATR مورد بازرسی قرار گرفتند. 

در بخش C-check نیز ۳ فروند هواپیمای ATR، یک فروند ایرباس ۳۲۰، یک فروند هواپیمای ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ و یک فروند هواپیمای باری ۷۴۷ توسط متخصصان «هما» بازرسی شد.

در بخش D-check هم دو فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ پس از انجام تعمیرات توسط  متخصصان مهندسی تعمیرات «هما» برای فعال شدن در پروازها به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) پیوستند.

هواپیمایی هما در حالی ۶۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد که در همین مدت کوتاه ۵ ماهه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۴ فروند از هواپیماهای هما به چرخه پرواز کشور برگشته است. این هواپیماها شامل یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۰۰، یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰، یک فروند ایرباس ۳۲۱ و یک فروند فوکر ۱۰۰ است.

از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت، برقراری پروازهای جدید بین‌المللی در جنوب کشور بوده است. این پروازها از فرودگاه‌های شیراز، اهواز، لار، مشهد، اصفهان و آبادان به فرودگاه کویت، از فرودگاه‌های بندرعباس، لار و کیش به فرودگاه دوبی، از فرودگاه لار به دوحه قطر بوده است. پرواز از مشهد به فرودگاه‌های لاهور و کراچی از دیگر پروازهایی بوده است که در این مدت برقرار شده است. در پروازهای داخلی نیز مسیر مشهد به آبادان برقرار شده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha